FANDOM

In het najaar van 2013 komt De Grote Sprong op het scherm op VTM. Het is een competitieve wedstrijd waarbij bekende Vlamingen leren schoonspringen. Verschillende grote namen nemen deel aan de wedstrijd waaronder ook een bekend Familie-gezicht: Jo Hens (Niko Schuurmans). Verder doet ook Veronique De Kock mee, die jarenlang de rol van Jolien Stijnen op haar nam.

Voorronde 1: 30 augustus 2013

Dgs2
Dgs1
In de eerste aflevering deed voormalig Familie-gezicht Veronique De Kock (Jolien Stijnen) mee aan de wedstrijd. Zij maakte een saltosprong vanop een springplank op 3 meter hoogte en kon zich daarmee plaatsen voor de halve finale.

Daarnaast waren in de tribune ook Chris Van Tongelen (Bart Van den Bossche) en Brigitte Derks (Nel Veenstra) te zien. Brigitte is immers de moeder van kandidaat Ian Thomas Hoelen. Chris is door zijn huwelijk met Brigitte de stiefvader van Ian Thomas. Beide ouders kwamen vlak voor de sprong nog even aan het woord in een kort interview met presentatrice Evi Hanssen.

Voorronde 2: 6 september 2013

Dgs-jo
Dgs-jo2

In de tweede voorronde kwam Jo Hens (Niko Schuurmans) aan bod met een voorwaartse zweefsprong. Omwille van een minder goede landing kreeg hij geen topscore van de jury, maar hij kreeg wel nog een herkansing in de zogenaamde splash-off, waarin hij het diende op te nemen tegen Sonja Kimpen. Jo kon zich helaas niet verbeteren en moest de wedstrijd verlaten.

In het publiek zaten Familie-collega's Martine Jonckheere (Marie-Rose De Putter) en Jan Van den Bosch (Zjef De Mulder) om voor Jo te supporteren. Martine onthulde dat Jo er tijdens zijn voorbereidingsperiode op de set van Familie zenuwachtig bijliep en met geen woord kon zwijgen over de trainingen.

Video: de sprong van Jo Hens (Niko)

Jo voert een engelenduik uit De Grote Sprong VTM04:34

Jo voert een engelenduik uit De Grote Sprong VTM

full

Voorronde 3: 13 september 2013

Aan deze ronde doet geen Familie-gezicht mee.