FANDOM

Tegen de Sterren op is een Vlaams komisch televisieprogramma van VTM waarin BV's en programma's nagedaan worden door een vaste cast. Ook familie kon niet ontbreken. De beroemde wurgscène tussen Marie-Rose De Putter en Rita Van den Bossche werd nagedaan door actrices Nathalie Meskens en Barbara Sarafian. Ook Bert Van den Bossche kwam even in beeld als slechterik van dienst, gespeeld door Jonas Van Geel.

Tijdens het derde seizoen werd de populaire soap opnieuw nagedaan door de cast. Nathalie Meskens kroop opnieuw in de huid van Marie-Rose. Deze keer werd ook de bomma niet gespaard want Chris Van Espen kroop in de huid van dit populaire personage. Daarnaast was ook Clara Cleymans te zien als Veronique Van den Bossche

In het vierde seizoen speelde Chris Van Espen andermaal de rol van Anna, die deelnam aan De Grote Sprong en een verrassend goede prestatie leverde. Ook deed de bomma in het vierde seizoen aan shuffling. Van Espen speelde deze rol ook in de live-show van het programma die twee dagen liep in het Antwerpse Sportpaleis.

Personages die werden nagedaan

Reactie

Martine Jonckheere en Jacky Lafon waren aangenaam verrast toen ze voor het eerst kennismaakten met hun persiflage. Vooral de imitatie van Rita vonden ze een een bijzonder amusante manier gebracht. Jack Lafon grapte dat Barbara Sarafian het moch komen overnemen als zij ooit niet in staat zou zijn om "Zatte Rita" te spelen.

Toen een jaar later ook een imitatie van Anna verscheen, reageerde actrice Annie Geeraerts hier onverwacht verbitterd op. Zij vond dat imitator Chris Van Espen de rol op een zodanige manier had gebracht, dat zijzelf als een slechte actrice overkwam. Ze ervaarde dit uiteindelijk als een pijnlijke vernedering. Ray Verhaege, die in Familie de rol vertolkt van Albert, steunde zijn tegenspeelster tijdens een interview in Dag Allemaal.

Trivia

De sketch waarin Clara Cleymans voorkomt gaat over het vertrek van Anne Somers uit de reeks. Clara speelt Anne's Veronique, maar voor zij verschijnt in Nathalie Meskens' Marie-Rose naar een foto aan het kijken van de échte Anne Somers. Nadien komt Gunther Lamoot (gastacteur van dienst) binnen om te melden dat hij vanaf nu de nieuwe Veronique is.