FANDOM

Francesca Hermans
Seizoenen 25 FrancescaHermansS25
Eerste verschijning Aflevering 5604 - 12 november 2015
Laatste verschijning Aflevering 5609 - 19 november 2015
Gespeeld door Veerle Eyckermans

Kinderen Evy Hermans
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Francesca Hermans is een gastpersonage dat van 12 november 2015 tot en met 19 november 2015 vertolkt wordt door Veerle Eyckermans.

Familie en Liefdesleven

Francesca is de moeder van Evy Hermans. Ze heeft ooit een affaire gehad met André Verhelst, ookal was hij reeds getrouwd. Wanneer Francesca zwanger van hem wordt, gaf André haar financiële steun in ruil voor geheimhouding.

Jaren later sterft Francesca's kleinzoon Alex Hermans en beslist Evy om terug contact te zoeken met haar moeder.

Studies en Beroepsleven

Francesca werkte jarenlang als secretaresse bij advocaat André Verhelst.

Verhaallijnen

Tijdens het 16de seizoen gaat Evy op zoek naar haar biologische vader. Francesca beslist de lippen stevig tegen elkaar te houden en haar dochter geen antwoorden te geven. Toch vond Evy haar vader en advocaat André Verhelst en bouwde een goede band met hem op. Ze komt te weten dat Francesca jarenlang als secretaresse werkte bij het advocatenbrueau van André. De twee hadden een affaire met elkaar, ookal was hij getrouwd. Francesca werd zwanger van Evy en voedde haar dochter alleen op. Ze kreeg wel financiële steun van André, in ruil voor geheimhouding. André wou zijn reputatie namelijk niet op het spel zetten. Wanneer André met Isabelle Solie naar het buitenland verhuisde, had Evy terug minder contact met haar vader. Niet veel later stierf hij.

Ondertussen had Evy de band met haar moeder verbroken, omdat Francesca al die jaren gelogen heeft tegen haar over de ware identiteit van haar vader. Tijdens het 24ste seizoen wordt nog eens verduidelijkt dat Francesca en Evy geen contact meer hebben.

Evy is al maandenlang zwanger door een one-nightstand met een onbekende man. Wanneer ze bijna moet bevallen van haar zoontje, voelt Evy plots haar baby niet meer bewegen. Op aanraden van Leen gaat ze onmiddelijk naar het ziekenhuis voor een controle. Daar krijgt Evy te horen dat haar zoontje reeds gestorven is in haar buik. Toch moet ze echter nog van hem bevallen, ondanks zijn dood.

Niet veel later beslist Evy om haar zoontje aan te geven bij de gemeente en te laten begraven onder de naam Alex Hermans. Ook beseft Evy dat ze haar moeder Francesca meer dan ooit nodig heeft en beslist terug contact met haar op te zoeken. Al snel komt Evy met het nieuws dat ze een tijdje bij haar moeder gaat logeren om alles rustig te kunnen verwerken.

Simon kan nergens terecht met zijn poes Antonia. Ten huize Jan is Linda allergisch voor poezen en bij de friends is Zjef allergisch. Simon krijgt een idee en kan ervoor zorgen dat Antonia (tijdelijk) ten huize Francesca kan verblijven. Na een tijdje laat Francesca per ongeluk de deur openstaan waardoor Antonia naar buiten kan. Sindsdien is ze spoorloos. Evy heeft schrik voor Simons reactie. Mieke gaat alvast affiches rondhangen in de hoop dat iemand Antonia terugvindt.

Trivia

  • Francesca komt vanaf seizoen 16 al meerdere keren ter sprake, maar duikt pas in levende lijve op in seizoen 25.
  • In seizoen 26 wordt gezegd dat Francesca nog in leven is.

Foto's