FANDOM

Frank Coosemans
Seizoenen 45678910111213141516171819 S18-frank-avatar
Eerste verschijning Najaar 1994
Laatste verschijning Aflevering 4174 - 1 oktober 2009
Gespeeld door Frank Coosemans

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenTrivia

Algemene Informatie

Frank Coosemans is een gastpersonage dat van najaar 1994 tot en met 1 oktober 2009 vertolkt wordt door zichzelf. Het is nog onduidelijk of het personage voor bovenstaande begindatum en na bovenstaande einddatum nog in beeld is gekomen.

Beroepsleven

Frank Coosemans is jarenlang de maître geweest van De Lork. Hij heeft samengewerkt met alle bazinnen: Monique Stevens, Elke Baertsoen en Els D'hollander. Naast zijn werk bij De Lork verzorgde Frank samen met Els en Suzy Mariën de catering van het bedrijfsrestaurant van VDB Electronics.

Verhaallijnen

Frank kwam jarenlang in beeld als maitre van De Lork, waar hij met respectievelijke uitbaatsters Monique Stevens, Elke Baertsoen en Els D'hollander heel wat heeft beleefd.

Ondanks de hectische voorbereidingen van het oudejaarsfeest bij de Van den Bossches zit de sfeer er tijdens de party helemaal in. Wim is blij als een kind met zijn handtekening van Jean-Marie Pfaff en Albert voelt zijn zere voeten niet meer wanneer Pascale Naessens hem uitnodigt op de dansvloer. Els Tibau charmeert Peter en Trudy gaat uit de bol tijdens de optredens van Helmut Lotti, Laura Lynn en Frans Bauer. Rob is echt blij dat Rita is gekomen, maar het valt hem op dat ze ontzettend stil is. Hij wil haar gelukkig zien en bedenkt een muzikaal plannetje. Onder andere Els, Suzy en Frank zorgen voor de catering van het feest.

Binnenkort.

Els en Frank bereiden in de keuken van Suzy de lunch voor Van den Bossche Electronics, want in De Lork is er geen stroom.

Bert wil de maquette van de nieuwe kantoren onthullen tijdens een grote receptie en hij eist een optreden van The Project. Pierrot staat bijgevolg voor de zware opdracht om Malika te overtuigen de micro opnieuw in de hand te nemen. Brenda dringt bij Bart aan om zijn trots opzij te zetten en naar de receptie bij Van den Bossche Electronics te gaan. Deze wordt verzorgd door Els, Suzy en Frank. Trudy is kribbig omdat ze gisteren Peter niet mocht vergezellen naar de receptie bij Van den Bossche Electronics, waar The Project heeft opgetreden.

Trivia

  • Een leuk weetje is dat De Lork geen studio was, maar een echt restaurant, dat overigens vandaag de dag nog steeds bestaat. Het is gelegen op enkele meters van de studio waar Familie wordt opgenomen en was indertijd twee werkdagen per week gesloten om beschikbaar te zijn voor opnames. De trouwe maître Frank die in de soap geregeld in beeld kwam, is ook in het echte leven de zaalverantwoordelijke van het restaurant.