FANDOM

7477896
Fred Van Kuyk
(Merksem, 19 september 1947) is een Vlaams acteur, bekend van zijn rol als boer Seppe in Terug naar Oosterdonk, agent Suikerbuik in Big & Betsy, opa Fonkel in Mega Mindy en de concurrent van Balthazar Boma, Jean-Luc Grootjans, in F.C. De Kampioenen. Van 2007 tot 2011 was hij dagelijks te zien in de VTM-soap Familie als cafébaas Dimitri Roels. Onlangs was hij nog te zien in de dramareeks Amateurs.

Van Kuyk speelde gastrollen in Windkracht 10 (schipper), Recht op Recht (journalist Depoot), Nonkel Jef (Pater Verhelst), Wittekerke (Karel Budens) Sedes & Belli (Charly), Hallo België! (Max), Lili en Marleen (Juul), Aspe (Jacob Steen), Rupel (Karel Zaman), De Kavijaks (handelaar), De Kotmadam (Gerard en Staf), Witse (branddeskundige Van Roost), Zone Stad (André Verboven en Valère Dewinne), Spoed (Meneer Boni), Kinderen van Dewindt (René) en Danni Lowinski (Bertje Vandenberghe).

In het theater trad hij als acteur op met meerdere producties van de Internationale Nieuwe Scène (onder andere Hadewych, van liefde en Minne, Mistero Buffo en Harlekijn in Afrika), Theater Malpertuis en Compagnie De Koe.