Fandom

Familie Wiki

Frederik Govaert

2,825pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
† Frederik Govaert
Seizoenen 111213 Portret-frederik
Eerste verschijning Aflevering 2413 - 17 juni 2002
Laatste verschijning Aflevering 2760 - 19 februari 2004
Gespeeld door Serge Adriaensen

Kinderen Eefje Govaert en Gerdje Govaert
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Frederik Govaert is een gastpersonage dat van 17 juni 2002 tot en met 19 februari 2004 vertolkt wordt door Serge Adriaensen. 

Familie en Liefdesleven

Frederik is de oudere broer van Annemarie Govaert. De vrouw van Frederik was reeds overleden en samen hadden ze twee dochters: Eefje Govaert en Gerdje Govaert. Zijn zus trouwt uiteindelijk met zijn beste vriend en collega Guy Maeterlinck.

Beroepsleven

Frederik Govaert was een hartchirurg in hetzelfde ziekenhuis als dokter Guy Maeterlinck. De twee waren niet alleen collega's, maar ook goede vrienden omdat ze samen naar de universiteit zijn gegaan. 

Verhaallijnen

Guy Maeterlinck moet zijn vrouw Monique Stevens naar het ziekenhuis brengen wanneer ze de tropische ziekte van haar dochter Mieke Van den Bossche overkrijgt. Samen met zijn collega en bovendien beste vriend Frederik, waakt Guy dag en nacht bij haar. Hij verwaarloost zelfs zijn werk en wordt door het ziekenhuis voor onbepaalde tijd geschorst. Uiteindelijk bezwijkt Monique aan de ziekte, en is Frederik een goede steun voor zijn vriend tijdens de begrafenis.

Door de plotse dood van zowel Monique Stevens als Femke Maeterlinck, heeft Guy het niet gemakkelijk. Zelfs Frederik kan zijn goede vriend niet meer helpen. Op een dag leert Guy de dochter van Frederik beter kennen: Eefje Govaert. Guy heeft meteen een vreemde fascinatie voor haar, omdat ze als twee druppels water op zijn overleden dochter Femke lijkt. Guy en Eefje worden uiteindelijk een koppel, iets wat Frederik maar moeilijk kan verkroppen. Guy en Eefje gaan uit elkaar door het leeftijdsverschil en de slechte reacties uit hun omgeving. Frederik en Guy proberen hun ruzie weer op te lossen.

Nadien probeert Frederik hem te koppel aan zijn jongere zus Annemarie Govaert. Tot zijn grote verbazing kunnen de twee het zeer goed met elkaar vinden en ze worden zelfs een koppel. Enkele maanden later stappen de twee in het huwelijksbootje.

Wanneer Frederik hartproblemen krijgt, moet hij dringend geopereerd worden. Hij staat erop dat Guy de operatie uitvoert. Frederik overleeft deze echter omdat er tijdens de operatie ernstige complicaties optreden. Guy probeert zijn beste vriend nog te redden, maar tevergeefs. Frederik sterft en Guy neemt het zichzelf kwalijk. Ook Annemarie heeft het nog een hele tijd moeilijk na de dood van haar broer en geeft ook Guy de schuld.

Trivia

  • In 1997 vertolkte Serge Adriaensen een tijdlang de rol van Claude. 

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het overlijden van Frederik, zie hier.