FANDOM

Gérard
Seizoenen 23 GerardProfiel
Eerste verschijning Aflevering 5147 - 22 oktober 2013
Laatste verschijning Aflevering 5164 - 14 november 2013
Gespeeld door Bob Van der Veken

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenFoto'sTrivia

Algemene Informatie

Gérard is een gastpersonage dat van 22 oktober 2013 tot en met 14 november 2014 vertolkt wordt door Bob Van der Veken.

Familie en Liefdesleven

Gérard is de echtgenoot van Germaine.

Beroepsleven

Gérard is intussen gepensioneerd. Wat voor werk hij vroeger heeft gedaan, is nog steeds onbekend.

Verhaallijnen

Gérard is de bejaarde echtgenoot van de bedlederige Germaine. Hij kan het niet goed uitstaan dat Mieke Van den Bossche als thuisverpleegster een deel van de zorg voor Germaine op zich neemt en is ervan overtuigd dat hij het allemaal veel beter kan. Mieke maakt zich zorgen over hen en is van mening dat vooral Germaine beter in een rusthuis zou kunnen wonen. Gérard wil hier niets van weten.

Op een dag loopt het slecht af wanneer Gérard nogmaals zijn vrouw probeert zelf te verzorgen. Germaine valt op de grond en Gérard kan haar niet optillen. Mieke krijgt een verward telefoontje van Gérard en gaat onmidddellijk het bejaarde koppel helpen. Hierdoor beseffen de twee dat het zo niet verder kan. Germaine wordt opgenomen in het ziekenhuis en ondertussen probeert Mieke opnieuw om Gérard te overtuigen van de voordelen van een rusthuis. Anna Dierckx en Albert Thielens worden ingeschakeld om hem te overtuigen.

Foto's

Trivia

  • Acteur Bob Van der Veken liet aan het magazine Dag Allemaal weten dat hij niet trots is op zijn rol in de soap. De opnames moesten veel te snel gaan waardoor hij de tijd niet kreeg om het goed te doen.