FANDOM

Gail Cockelaere
Seizoenen 2223 Gailcockelaere
Eerste verschijning Aflevering 5015 - 22 februari 2013
Laatste verschijning Aflevering 5270 - 11 april 2014
Gespeeld door Frederike Migom

Kinderen -
Ouders Dirk Cockelaere en Nathalie Debie
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Gail Cockelaere is een nevenpersonage dat van 22 februari 2013 tot en met 11 april 2014 vertolkt wordt door Frederike Migom.

Familie en Liefdesleven

Gail is de dochter van Nathalie Debie en Dirk Cockelaere. Ze werd geboren in de VS, maar groeide op zonder haar vader. Dirk verliet zijn gezin namelijk toen Gail en haar broertje Justin Cockelaere nog baby's waren. Wanneer Dirk jaren later terug contact zoekt, is Gail dan ook sceptisch. Ze wil Dirk niet aanvaarden als haar vader, tot de twee een goed gesprek hebben. 

Wanneer Gail voor het eerst naar België komt ontmoet ze Arno Coppens. De twee hebben lange tijd een langeafstandsrelatie, maar na enkele maanden loopt het verkeerd. Gail geeft toe dat ze Arno bedrogen heeft in de VS. Ze geven hun relatie nog een kans, maar gaan nadien alsnog uit elkaar als vrienden. 

Verhaallijnen

Gail en haar broertje Justin Cockelaere worden geboren in de VS. Vlak na hun geboorte, loopt het huwelijk van hun ouders Nathalie Debie en Dirk Cockelaere stuk. Dirk laat zijn gezin in de steek omdat hij vindt dat Nathalie zich te veel laat gaan. Gail en Justin groeien op zonder hun vader en hebben geen contact meer met Dirk.

Familie afl5034 02
Familie afl5031 04
Familie afl5035 01

Het is de verjaardag van Dirk Cockelaere. Dirk wil dit graag vieren met zijn hele gezin en daar horen ook zijn twee volwassen kinderen Gail en Justin Cockelaere bij. Samen met Nathalie Debie nodigt hij zijn kinderen uit. Gail twijfelt eerst lang of ze naar België zou komen maar komt toch samen met haar broer om de verjaardag van haar 'vader' te vieren. Eens aangekomen in België blijkt al snel dat Gail haar vader nooit vergeven heeft. Dirk is er namelijk vandoor gegaan toen ze nog een klein meisje was. Gail vindt dat Dirk haar moeder in de steek heeft gelaten en is dus ook niet van plan om Dirk 'papa' te noemen.

Wanneer het gezin een fietstochtje wil organiseren, krijgt Dirk een platte band. Ze gaan naar de familie Pauwels om de fiets te laten repareren door Patrick Pauwels. Daar leert Gail Arno Coppens kennen en de vonk sloeg meteen over. De volgende dagen wil Gail hem wat beter leren kennen en ze spreken samen af. Gail ziet Arno volledig zitten en wil een relatie met hem maar Arno is bang voor de toekomst. Gail gaat immers terug naar Amerika ooit. Tijdens een etentje in de KomEet beginnen de twee echter toch een relatie met elkaar.

Enkele dagen later vertelt Gail dat ze opnieuw naar Amerika vertrekt met haar broer. Ondertussen is ook de band met haar vader opnieuw beter en Dirk hoopt via Arno Gail in België te kunnen laten blijven. Dit plannetje mislukt echter omdat Gail niet in België wil wonen. Ze neemt opnieuw afscheid van haar gezin én van Arno. De weken daarna proberen Arno en Gail een langeafstandsrelatie te behouden. Ze skypen nog vaak met elkaar waardoor het contact niet verwaterd. In mei vertrekt Arno naar Amerika om enkele weken bij Gail te logeren. Eind juni keert Arno weer terug naar huis en Gail is nog steeds vastberaden om niet in België te komen wonen.

Week17 2
Week 18 18
23 100 3
Familie 5254 01
Familie 5268 04

De relatie van Gail en Arno Coppens staat onder druk. Arno heeft het ontzettend druk met zijn herexamens én de opstart van de nieuwe website van VDB Fashion. Gail probeert met Arno te skypen maar ze wordt na enkele minuten al weer abrupt afgebroken. Enkele weken later vertelt Gail aan haar ouders dat ze gesolliciteerd heeft voor de positie van manager bij het fitnesscentrum waar ze werkt. Wanneer ze de job heeft, vertelt ze het goede nieuws ook onmiddellijk aan Arno. Hij is blij voor haar, maar dit neemt niet weg dat het contact verder verwatert.

Gail komt weer in beeld wanneer blijkt dat het slecht gaat met de gezondheid van haar vader Dirk Cockelaere. Zij en haar broer Justin Cockelaere maken zich zorgen en besluiten uiteindelijk om rond de feestdagen even naar België terug te keren.

Wanneer Gail in België is doet ze heel afstandelijk tegenover Arno. Arno maakt zich zorgen en hij wilt haar ook vertellen dat zijn vader, Benny Coppens, onschuldig in de gevangenis verblijft. Maar plots vertrekt Gail weer voor 2 dagen naar Luik. Als ze terug is vraagt Arno haar of hij haar even alleen kan spreken. Arno vertelt het hele verhaal van Benny, maar hij vraagt ook aan Gail waarom ze zo afstandelijk doet tegen hem. Ze vertelt dat ze een kortstondige affaire van één dag had met een man van het fitnesscentrum. Arno wilt Gail dat hij haar niet kwijt wilt, maar Gail weet niet of ze nog met Arno kan samenblijven. Ze neemt even bedenktijd. Net voor ze terug naar Amerika vertrekt kiezen ze er echter voor om opnieuw voor een lange afstandrelatie te gaan.

Na enkele maanden keert Gail samen met Justin en Pierrot Van den Bossche terug naar België nadat ze te weten zijn gekomen dat hun vader Dirk Cockelaere de ziekte van Alzheimer heeft. Gail is dan ook razend wanneer ze van Pierrot te horen krijgt dat hun vader binnen enkele weken euthanasie zal plegen. Ze is er eerst resoluut tegen maar na een gesprek met Dirk en Nathalie Debie besluit ze om Dirks laatste wens te respecteren. Ondertussen staat haar relatie met Arno onder hevige druk. Gail heeft momenteel meer nood aan een vriend dan aan een lief. Na enkele moeilijke gesprekken besluiten ze om definitief een punt te zetten achter hun relatie maar wel vrienden te blijven. Gail zoekt dan ook vaak troost bij Arno wanneer ze het moeilijk heeft.

Op 3 april stapt Dirk uit het leven, in het bijzijn van zijn familie, Rita Van den Bossche en Peter Van den Bossche. Gail heeft het ontzettend moeilijk met het afscheid en merkt dat haar moeder het niet alleen redt. Gail neemt definitief afscheid van haar vader tijdens zijn begrafenis en later boekt ze haar ticket terug naar Miami en neemt ze afscheid van Justin, Nathalie, Arno en Pierrot.

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over de familie Cockelaere, zie hier.
  • Voor meer informatie over de relaties van Gail en Arno, zie hier.