FANDOM

Geert Segers
GeertSegers
Vorige Gastpersonages

Acteur

Maarten Bosmans

Debuut

Aflevering 5050

Functie

Voorzitter Koekoeksvrienden

Einde

Aflevering 5105

Reden

Verdwenen uit beeld

Geert Segers is de voorzitter van de Koekoeksvrienden, een wielerclub. Samen met Mathias Moelaert organiseerde hij het buurtfeest tijdens het 22ste seizoen.

Algemene Informatie

Geert Segers is een gastpersonage dat van 12 april 2013 tot en met 28 juni 2013 vertolkt wordt door Maarten Bosmans.

Verhaallijnen

Wanneer Mathias een amateur wielerploegje samenstelt, krijgt hij Geert Segers op zijn dak. Hij beschuldigt Mathias ervan leden van zijn wielerploegje de Koekoeksvrienden, af te pakken. Later kunnen Mathias en Geert het uitpraten en werken ze samen aan een wielerwedstrijd. Na het succes van de wedstrijd, willen ze samen een quiz organiseren om de verenigingen samen te brengen. Ook dit wordt een succes.

Mathias wil een buurtfeest organiseren, maar Geert houdt het liever bij een koers. Toch steunt ook Geert Mathias in de voorbereidingen. Tot er verschillende ruzies ontstaan tussen de kleine zelfstandigen uit de buurt. Mathias probeert voor iedereen goed te doen maar dit lijkt niet te lukken. Voor Geert is dit het ultieme bewijs dat Mathias het hele feest beter kan vergeten en Mathias stopt met het hele idee.

Het is vooral Marie-Rose De Putter die wil dat Mathias toch met het buurtfeest verder gaat. Ze roept Geert en Mathias bij elkaar zodat ze de problemen kunnen oplossen. Alles komt terug in orde en Mathias gaat verder met de voorbereidingen. 

Tijdens het buurtfeest is Geert enorm onder de indruk van de voorbereidingen van Mathias. Samen met zijn wielerploeg doet hij mee aan de koers maar het is uiteindelijk Benny Coppens die wint.