FANDOM

Generieken
1 Generiek 2 3 4 5 6 7

De tweede generiek van Familie werd gebruikt van seizoen 6 op 6 januari 1997 (aflevering 1084) tot halverwege seizoen 10 op 29 november 2000 (aflevering 1999). Ter gelegenheid van een tijdsprong werd deze generiek ingevoerd. De muziek is een herwerkte, iets snellere versie van de vorige generiek, ingezongen door Jacky Lafon, die ook Rita Van den Bossche vertolkt in de serie.

Songtekst

Fa-mi-lie
Fa-mi-lie
De hechte band van een familie
Is puur maar broos en erg gauw stuk

Fa-mi-lie
Een beste vriend zou beter wezen
Dat is niet waar
Geef mij toch maar
Fa-mi-lie

Versies

Januari 1997 - Mei 1997

Net als de vorige generiek worden er beelden uit de serie van het personage getoond, met daaronder de acteursnaam. Anders nu is dat er op de achtergrond losstaande beelden van de personages te zien zijn en dat er nu ook shots zijn met meerdere personages tegelijkertijd. De sepia-kleur verdwijnt. Dit keer wordt er gebruik gemaakt van fel blauwe tinten.

In vergelijking tot de laatste versie van vorige generiek, zonder enige verschuivingen meegeteld, zijn er een pak personages verdwenen en bijgekomen, door de tijdsprong. Ook recasts zijn gebeurd.

September 1997 - Mei 1998

Rita (Jacky Lafon) is terug gekeerd en staat voortaan weer in de generiek. Ze infiltreert zich in het shot van Anna (Annie Geeraerts) en Albert (Ray Verhaeghe). Ook een nieuwkomer is René (Dirk Meynendonckx), die bij zijn zus Els (Kristine Perpête) wordt gezet. Manou (Tania Kloek) zal voortaan samen met Babette (Bieke Ilegems) verschijnen en Lenka (Petra Winckelmans) wordt naast haar geliefde Henk (Dieter Troubeleyn) geplaatst. Bart (Wim Van de Velde) en Brenda (Vicky Versavel) zijn vanaf nu ook samen in een shot. Ten slotte krijgt Mieke (Lotte Mariën) vanaf nu het gezelschap van Noortje (Veerle Dejonghe) en Rikkert (Remco Van Damme). De enige die verdwijnt uit de generiek is Michel (Yves Michiels).

Augustus 1998 - Mei 1999

We nemen afscheid van Manou (Tania Kloek), waardoor Babette (Bieke Ilegems) opnieuw alleen zal komen te staan. Ook Hugo (Hans Royaards) verlaat Veronique (Ann-Christine Hendrickx), net zoals Lenka (Petra Winckelmans) volledig verdwijnt, met het gevolg dat ook Henk (Dieter Troubeleyn) alleen staat voortaan.

Augustus 1999 - December 1999

Nieuwkomer is Guy (Luk De Koninck), die Monique (Riet Van Gool) vergezelt. Didier (Ronny Waterschoot) verdwijnt, maar zijn plaats wordt mooi opgevangen door de terugkeer van Peter (Gunther Levi). Lieve (Lieve Desloovere) is overleden en verlaat het shot van de kinderen, dat nu volledig wordt opgefrist.

December 1999 - November 2000

Na zijn tragische dood, verdwijnt Guido (Karel Deruwe) uit de generiek. Guy (Luk De Koninck) en Monique (Riet Van Gool) verschuiven naar het begin, gevolg door nieuwkomers Cathérine (An Nelissen) en Vincent (Hugo Van den Berghe). Trudy (Silvia Claes) neemt de plaats in van Babette (Bieke Ilegems) die ook is overleden. Maar ook Mieke (Lotte Mariën), Noortje (Veerle Dejonghe) en Rikkert zullen voortaan niet meer te zien zijn. In hun plaats zien we voortaan Albert (Ray Verhaeghe), Anna (Annie Geeraerts) en Rita (Jacky Lafon), die nu verplaatst zijn naar het einde. Waar zij eerder stonden, zien we nu nieuwelingen Femke (Stephanie Meire) en Thomas (Bert Vannieuwenhuyse).

Video

Onderstaande video is de eerste versie van de generiek, gebruikt van januari tot mei 1997.

Familie intro 201:09

Familie intro 2