FANDOM

Generieken
1 2 3 Generiek 4 5 6 7 8

De vierde generiek van Familie werd gebruikt van seizoen 16 op 4 september 2006 (aflevering 3376) tot eind seizoen 18 op 26 juni 2009 (aflevering 4146). Ter gelegenheid van een tijdsprong werd deze generiek ingevoerd. De muziek is ingezongen door zanger, televisiepresentator en acteur Koen Wauters, die ook de tekst van de vorige generiek op zich nam.

Songtekst

Vandaag een dag zonder gedoe
En je voelt het leven lacht je toe
Alles kan niks moet

Maar als het even tegenslaat
Weet wel iemand met jouw zorgen raad
Die altijd achter je staat

Samen zijn
In vreugde en pijn
Ja, alles delen
Lachen, huilen en vergeven

Er voor iemand zijn
Een zonneschijn
In kou en regen

Dag na dag elkaar beleven
Samen zijn
Er voor iemand zijn
Je weet voor wie je leeft

Versies

4 september 2006 - 29 juni 2007

Het zelfde concept als vorige generiek blijft behouden, maar nu zullen de personages zich weer in de straten bevinden, zoals in de tweede generiek. Dit keer is er echter sprake van een green screen, zodat het mogelijk is om later de shots aan te passen. De beelden bevatten ook veel warmere kleuren. Er wordt afgestapt van de voormalige blauwe tinten.

Door de tijdsprong zijn er een hoop nieuwe personages geïntroduceerd, net zoals er vele zijn verdwenen en vervangen. Opvallend is dat Peter (Gunther Levi) niet meer met zijn artiestennaam wordt genoemd. Daarnaast is Marie-Rose (Martine Jonckheere) de enige die alleen staat.

3 september 2007 - 26 juni 2009

Andreas (Kristoff Clerckx) verdwijnt na zijn vermoedelijk overlijden. Zijn plaats samen met Els (Kristine Perpête) wordt ingenomen door Linda (Hilde Van Wesepoel) en Jan (Jef De Smedt), die oorspronkelijk aan het einde te zien waren. Els vergezelt nu Marie-Rose (Martine Jonckheere) met Suzy (Nele Snoeck), die vanaf nu ook in de generiek te zien zal zijn. Laatste nieuwkomer is Bert (Steven De Lelie). Hij is nu degene zijn die als enige alleen staat. Peter (Gunther Levi) wordt opnieuw met zijn artiestennaam genoemd.

Video

Onderstaande video is de eerste versie van de generiek, gebruikt van september 2006 tot juni 2007.

Familie intro 401:06

Familie intro 4