Fandom

Familie Wiki

Generiek 5

2,827pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share
Generieken
1 2 3 4 Generiek 5 6 7

De vijfde generiek van Familie werd gebruikt van seizoen 19 op 31 augustus 2009 (aflevering 4147) tot eind seizoen 20 op 24 juni 2011 (aflevering 4660). De muziek is een cover van Charlotte Therssen gebaseerd op het Amerikaanse lied The Show van Lenka. Therssen zong het volledige liedje al eens in het één-programma 'Zo is er maar een'.

Songtekst

Bij elke nieuwe dag zie ik opnieuw jouw lach
Soms ook niet
Dan voel ik verdriet, maar samen gaan we het aan
Wij kunnen de wereld aan
Verbonden voor altijd
Echt zoals we zijn
Verbonden voor altijd
Gewoon zoals we zijn
Echt zoals we zijn

Versies

31 augustus 2009 - ?

Vanaf nu spelen de beelden zich af op verschillende locaties uit het leven van de familie Van den Bossche, die dan ook centraal staat. Er wordt benadrukt op hun verbondenheid door een effectieve witte lijn die de kaders verbind met de namen van de personages in. Voor de eerste keer wordt er nu niet meer de acteursnaam getoond, maar gewoonweg de naam van het personage. Voor het eerst worden er ook figuranten gebruikt.

In vergelijking met vorige generiek, zonder enige verplaatsingen meegerekend, zijn Kobe (Stoffel Bolu), Els (Kristine Perpête), Suzy (Nele Snoeck) en Wim (David Michiels) verdwenen. Nieuwkomers zijn Paul (Johan De Paepe), Victor (Robert De La Haye), Morgane (Tine Laureyns), Malika (Sophie Van Everdingen) en Niko (Jo Hens).

Opvallend genoeg worden vele personages niet benoemd in de generiek, maar lopen ze enkel naast een Van den Bossche-lid. Dit is mogelijk te wijten aan dat er de nadruk wordt gelegd op de Van den Bossches. 

? - 24 juni 2011

Na enige tijd werd besloten om terug te naam van de acteurs in te voeren. Ze zullen voortaan onder de naam van de personages komen de staan, die dan toch nog behouden blijven.

Video

Onderstaande video is de tweede versie van de generiek.

Familie Intro 2010-201100:49

Familie Intro 2010-2011