Fandom

Familie Wiki

Generiek 6

2,764pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Generieken
1 2 3 4 5 Generiek 6 7

Vanaf seizoen 21 - dat maandag 22 augustus 2011 begon - heeft Familie na twee jaar weer een nieuwe intro. Deze keer ingezongen door Idool-finaliste Maureen, wat zeer goed in de smaak van de kijker valt. Het liedje is een Nederlandstalige cover van Stay The Night van James Blunt. Deze generiek werd gebruikt tot 13 november 2014.

Songtekst

  • Er is geen weg terug.
  • We zijn er voor elkaar.
  • Het leven bracht ons samen.
  • En samen zijn we klaar.
  • Voor alles wat nog komt.
  • De regen en de zon.
  • Familie blijven wij.
  • Verbonden voor altijd.

Versie 1: Augustus 2011 - December 2011

In de generiek wordt er weeral de nadruk gelegd op de familie Van den Bossche (net zoals in Generiek 5). Toch zijn er deze keer ook enkele niet-Van den Bossches die een plaatsje hebben gekregen (Caroline en Axel). Opvallend is de afwezigheid van veel gezichten die bijna dagelijks te zien zijn, ten koste van de kinderen (Louise, Jelle en Guido) die nauwelijks in beeld komen.

De naam van de acteurs wordt niet langer vernoemd, in de plaats verschijnt de volledige naam van hun personage.

Versie 2: Januari 2012 - Oktober 2012

Enkele weken na de ingebruikname van de nieuwe intro, werd al een eerste wijziging doorgevoerd. Voortaan worden enkel nog de voornamen van de personages weergegeven. Op de plaats van de familienamen staan nu de namen van de acteurs.

Ondanks het feit dat Pierrot halverwege seizoen 21 uit de soap verdween, bleef hij zijn plek in de generiek behouden. Ook Axel, Caroline en Hannah bleven na hun vertrek in seizoen 22 nog te zien.

Versie 3: Oktober 2012 - November 2012

Op 15 oktober 2012, de dag waarop Sandrine André de rol van Veronique overneemt van Anne Somers, komt de inmiddels derde versie van deze intro in beeld. Pierrot, Axel, Caroline en Hannah zijn geschrapt. Trudy krijgt opnieuw een plek in de generiek en ook June wordt toegevoegd.

Deze versie van de generiek bleef slechts vier weken in beeld.

Versie 4: November 2012 - Juni 2013

Op 19 november 2012 verschijnt reeds een vierde versie van de generiek. Benny, Patrick en Liesbeth worden toegevoegd. Om de generiek niet langer te maken, werden het beeld van Veronique, van Bart en Trudy en dat van Peter en June wat ingekort.

Versie 5: Augustus 2013 - 13 november 2014

Bij de start van het 23ste seizoen, op 26 augustus 2013, is de generiek toe aan een vijfde versie. Maarten is geschrapt en Leen wordt toegevoegd. Opvallend is dat de intro nu opent met een nieuw beeld van Jan, die voortaan het gezelschap krijgt van LindaMieke is dan weer verhuisd naar het einde, met een nieuw beeld samen met Niko en het nieuwe personage Zjef. Om deze aanpassingen vlot te laten verlopen, werd het liedje een paar seconden langer gemaakt. Dit verschil is merkbaar aan het einde.

Video

Onderstaande video is de eerste versie, degene gebruikt van augustus 2011 tot december 2011.

Generiek Familie 2011 - Maureen (Idool 2011)00:34

Generiek Familie 2011 - Maureen (Idool 2011)

Onderstaande video is de vijfde versie, degene gebruikt van augustus 2013 tot 13 november 2014.

Familie intro seizoen 2300:38

Familie intro seizoen 23