FANDOM

Gerda Donckers
Seizoenen 192021 295775 238930172815075 174254262616000 644565 8031089 n
Eerste verschijning Aflevering 4368 - 15 mei 2010
Laatste verschijning Aflevering 4802 - 6 maart 2012
Gespeeld door Britt Van der Borght

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieLiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenGalerij

Algemene Informatie

Gerda Donckers is een nevenpersonage dat van 15 mei 2010 tot en met 6 maart 2012 vertolkt wordt door Britt Van der Borght.

Liefdesleven

Gerda had nooit veel geluk in de liefde. Wanneer ze bij VDB begint te werken, lijkt er iets moois te bloeien tussen haar en Rob Gerrits, maar het komt nooit tot een relatie wanneer Rob vermoord wordt teruggevonden na de brand bij VDB. Daarna krijgt Gerda gevoelens voor Dirk Cockelaere omdat hij haar steeds overlaadt met complimentjes en geschenkjes. Dirk heeft echter geen gevoelens voor haar. Uiteindelijk leert ze de Duitser Udo kennen, die een attractie uitbaat op de kermis. Ze wil samen met haar nieuwe liefde de wereld rondreizen en ze geeft ontslag bij VDB.

Beroepsleven

Oorspronkelijk werkte Gerda bij de sociale dienst van de gemeente. Ze was een collega van Pierrot Van den Bossche. Ze gaf haar ontslag omdat ze werd lastig gevallen door een collega met losse handjes.

Wanneer Gerda op zoek gaat naar een andere job komt ze van Pierrot te weten dat ze bij VDB Electronics een nieuwe directiesecretaresse zoeken. Gerda gaat onmiddellijk solliciteren en krijgt de job. Ze wordt nadien ook de directiesecretaresse over de volledige VDB Holding. Een half jaar later geeft Gerda echter haar ontslag en gaat ze samen met haar nieuwe vriend werken op de kermis.

Verhaallijnen

Downloadgdg

Wanneer Pierrot bij de sociale dienst van de gemeente gaat werken, komt hij in contact met Gerda. Ze is een heel plichtbewust persoon die steeds blijft vragen achter zijn diploma terwijl Pierrot nog geen diploma heeft. Evy vindt het niet kunnen dat Pierrot de waarheid niet durft te vertellen, maar uiteindelijk komt Gerda het toch te weten. Gerda vindt het verschrikkelijk dat Pierrot gelogen heeft, maar ze wil hem nog een tweede kans geven, als hij toch nog zijn diploma kan halen, mag hij blijven werken.

Familie4408
Familie 211010 0
Familie 111110 teaser 0
Imagesfdf
Familie 1102 review 0

Pierrot is erin geslaagd zijn diploma te behalen en viert dit samen met Gerda. De twee kunnen het goed met elkaar vinden, maar Pierrots vrienden vinden haar maar een saaie vrouw. Pierrot neemt het op voor zijn collega en Gerda blijft nog verschillende keren over de vloer komen.

Op een dag merkt Pierrot dat Gerda niet in haar normale doen is op het werk en ze er heel zenuwachtig bijloopt. Uiteindelijk neemt ze hem in vertrouwen dat ze lastig gevallen wordt door een collega op het werk. Gerda wil eerst geen actie ondernemen, tot Pierrot haar van het tegendeel kan overtuigen. Wat Pierrot echter niet weet, is dat Gerda lastig gevallen wordt door haar baas en wanneer Gerda hem hierover aanspreekt wordt ze ontslagen.

Pierrot voelt zich schuldig tegenover zijn goede vriendin en wil Gerda aan een nieuwe job helpen. Sinds het vertrek van Lisa Deruyter bij VDB Electronics zijn ze daar nog steeds op zoek naar een directiesecretaresse en Pierrot is ervan overtuigd dat Gerda geknipt is voor de job. Peter Van den Bossche is in ieder geval onder de indruk van haar capaciteiten en neemt Gerda meteen aan. Bert Van den Bossche is minder overtuigd en vindt Gerda absoluut niet geschikt voor de job. Hij doet er dan ook alles aan om dit duidelijk te maken, waardoor Gerda allesbehalve een goed woord over Bert kan zeggen.

Enkele dagen later blijven zowel Bert als Gerda iets langer werken bij VDB. Wanneer ze samen de lift nemen om naar huis te vertrekken, is er een stroompanne waardoor de twee de hele nacht vastzitten in de kantoren van VDB. Bert is meteen in paniek en Gerda probeert hem te kalmeren. De twee hebben nadien een goed gesprek en Gerda beseft dat Bert toch niet de slechtste is. De volgende dag worden de twee bevrijd uit hun benarde situatie, maar het gedrag van Bert is jammer genoeg niet verandert. Op het werk behandelt hij Gerda nog altijd op een slechte manier.

Uiteindelijk komt Peter te weten dat Bert al wekenlang op allerlei manieren iedereen manipuleert binnen het bedrijf. Ook Gerda probeert hij aan zijn kant te krijgen, maar zij blijft loyaal aan Peter. Bert wordt op staande voet ontslagen. Ondertussen zijn Gerda en haar collega Rob Gerrits goede vrienden geworden. Wanneer Rob in het kantoor gespot wordt met studente Cynthia, kan Gerda haar jaloezie moeilijk verbergen. Iedereen is ervan overtuigd dat Gerda verliefd is op Rob, maar Gerda durft hem dit niet te vertellen.

Bij Van den Bossche Electronics vindt er een feestje plaats om het succes van de testen met de oplaadpalen te vieren. Gerda is er aanwezig met het kaderpersoneel Peter Van den Bossche, Bart Van den Bossche, June Van Damme, Rob, Veronique Van den Bossche en Marie-Rose De Putter. Er duikt echter een ongewenste gast op: Bert Van den Bossche. Bert wil zich wreken voor zijn oneervol ontslag en steekt met de hulp van Rita Van den Bossche de gebouwen in brand. Hij sluit iedereen op in de kantoren terwijl de brand steeds heviger wordt. Door een gevallen balk zit Bart geklemd en Peter probeert hem te bevrijden met June. Ondertussen zoeken Gerda, Veronique en Marie-Rose een uitweg en kruipen ze een luchtkoker in...

1009-afgewezen 0
Gerdagrapje 2
Familie afl4797 03
Familie4797
82

In het torengebouw van Van den Bossche Electronics woedt een hevige brand. Marie-Rose De Putter, Veronique Van den Bossche en Gerda kunnen via de buizen van de airconditioning ontsnappen. Bart, Peter en June kunnen echter geen kant op en kunnen alleen maar hopen dat de brandweer hen op tijd uit de vlammenzee redt. Feit is dat het medisch rampenplan wordt afgekondigd. Eens in het ziekenhuis verneemt Gerda dat haar goede vriend Rob Gerrits overleden is. Ze is kapot van verdriet en zoekt steun bij haar collega's.

Nu de kantoren van VDB verwoest zijn, brengt Peter Van den Bossche tijdelijk het kaderpersoneel onder in zijn loft en ook Gerda gaat hier aan de slag. Het proces van Rita Van den Bossche start, maar Peter is ervan overtuigd dat zijn tante onschuldig is en dat Bert Van den Bossche hier op een of andere manier achterzit. Peter is ervan overtuigd dat Bert zijn auto heeft gesaboteerd en toegang heeft tot zijn mails, maar bewijzen heeft hij niet. Hij licht Gerda in en zij heeft meteen de daver op het lijf. Uiteindelijk vinden ze het bewijs dat Bert effectief de dader is en hij wordt naar de gevangenis gebracht.

Op het werk ontmoet Gerda Dirk Cockelaere, die sinds kort aan de slag is bij VDB. Dirk merkt dat Gerda snel beïnvloedbaar is en hij probeert een charmeoffensief te starten zodat ze wat extra taken voor hem wil doen. Dirk geeft haar zelfs een cadeautje om haar extra te motiveren en Gerda is helemaal in de wolken. June Van Damme merkt dit al snel op en vreest dat er iets aan de hand is tussen de twee, zeker wanneer ze merkt dat Gerda volledig verliefd geworden is op Dirk. Op aanraden van June, stopt Dirk met de complimentjes en cadeautjes, maar Gerda hoopt dat er toch iets moois kan bloeien tussen hun twee. Ze kleedt zich speciaal extra vrouwelijk voor Dirk en gedraagt zich flirterig op het werk. Nadien gaat ze samen met Dirk en Pierrot Van den Bossche naar een discotheek en probeert ze hem opnieuw te verleiden. Dirk beseft dat hij te ver aan het gaan is en neemt afstand. Gerda geeft haar gevoelens eerlijk toe, maar Dirk moet haar afwijzen. Gerda is er het hart van in en Dirk biedt zijn excuses aan. Ze neemt halsoverkop de beslissing om haar ontslag te geven en vertrekt.

June wil er alles aan doen om Gerda terug te krijgen als secretaresse en gaat een gesprek aan van vrouw tot vrouw. Gerda ziet in dat het nooit zou werken tussen haar en Dirk en gaat terug aan de slag. De twee worden goede vriendinnen en tijdens een laat avondje in de loft van Peter, blijft Gerda er zelfs overnachten na iets te veel gedronken te hebben.

Na de dood van Gilbert Vandersmissen steken de Van den Bossches hun hoofden bij elkaar en starten ze samen de VDB Holding. Gerda gaat er aan de slag als directiesecretaresse, waardoor ze nu niet alleen voor VDB Electronics verantwoordelijk is, maar ook voor het modebedrijf van Veronique en het transportbedrijf van Mathias Moelaert. Ze is enorm blij met de functie maar krijgt hierdoor ook veel pakken werk. Ze krijgt uiteindelijk de hulp van Evy Hermans en de twee kunnen het goed met elkaar vinden.

Tijdens een bezoekje aan de kermis in Aalst, leert Gerda Udo kennen en de twee beginnen een relatie. Gerda twijfelt aan haar job bij de Holding en denkt er aan om ontslag te nemen zodat ze altijd bij Udo kan zijn en bij hem kan werken op de kermis. Haar ontslag wordt uiteindelijk aanvaard door de Raad van Bestuur en Gerda neemt afscheid van haar collega's.

Galerij

Foto's