FANDOM

Gerdien Reynders
Seizoenen 17 GerdienPortret
Eerste verschijning Aflevering 3738 - 3 januari 2008
Laatste verschijning Aflevering 3774 - 14 februari 2008
Gespeeld door Leen Dendievel

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Gerdien Reynders is een gastpersonage dat van 3 januari 2008 tot en met 14 februari 2008 vertolkt wordt door Leen Dendievel.

Verhaallijnen

Gerdien is verslaafd aan drugs. Daardoor is ze geplaatst in een instelling. Ze heeft ook een broer Sibe Reynders. Hij behandelt haar meestal als zijn dochter, wat haar erg ergert. Ze neemt helemaal geen blad voor de mond. Hij is één jaar jonger dan Gerdien en verblijft al een jaar in een kraakpand, omdat hij pas tot zijn achttiende in de instelling kon blijven. Nu Gerdien ook zo oud is, wil Sibe niet dat ze mee in het kraakpand komt wonen.

Ze kloppen aan bij Mieke Van den Bossche en door een toeval ontmoeten ze Bert Van den Bossche, die hun onderdak wil bieden. Mieke vertrouwt het echter niet. De eerste avond loopt het al mis. Gerdien morst drinken op haar blouse en Bert probeert het te verwijderen. Als Sibe binnenkomt, trekt hij de verkeerde conclusies en gaat hij Bert te lijf.

Na verloop van tijd gaat ze aan de slag als verkoopster in het bedrijfsrestaurant van VDB Electronics. Op de opening vergeet ze echter om champagne koud te zetten en broodjes te bereiden. Veronique is hier helemaal niet over te spreken. Gerdien wordt na een tijdje verliefd op Bert. Maar dan komt Alexandra Boudewijns op de proppen. Ze komt tussen hun en zorgt ervoor door Sibe en Gerdien buiten vliegen. Later wordt Alexandra dood teruggevonden. Gerdien was haar gaan opzoeken. Ze wordt gearresteerd en verdwijnt achter de tralies.

Foto's