FANDOM

Germaine
Seizoenen 23 GermaineProfiel
Eerste verschijning Aflevering 5147 - 22 oktober 2013
Laatste verschijning Aflevering 5164 - 14 november 2013
Gespeeld door † Irène Vervliet

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenFoto'sTrivia

Algemene Informatie

Germaine is een gastpersonage dat van 22 oktober 2013 tot en met 14 november 2014 vertolkt wordt door Irène Vervliet.

Familie en Liefdesleven

Germaine is de echtgenote van Gérard.

Beroepsleven

Germaine is intussen gepensioneerd. Wat voor werk zij vroeger heeft gedaan, is nog steeds onbekend.

Verhaallijnen

Germaine is de bedlederige echtgenote van de bejaarde Gérard. Gérard kan het niet goed uitstaan dat Mieke Van den Bossche als thuisverpleegster een deel van de zorg voor Germaine op zich neemt en is ervan overtuigd dat hij het allemaal veel beter kan. Mieke maakt zich zorgen over hen en is van mening dat vooral Germaine beter in een rusthuis zou kunnen wonen. Gérard wil hier niets van weten.

Op een dag loopt het slecht af wanneer Gérard nogmaals zijn vrouw probeert zelf te verzorgen. Germaine valt op de grond en Gérard kan haar niet optillen. Mieke krijgt een verward telefoontje van Gérard en gaat onmidddellijk het bejaarde koppel helpen. Hierdoor beseffen de twee dat het zo niet verder kan. Germaine wordt opgenomen in het ziekenhuis en ondertussen probeert Mieke opnieuw om Gérard te overtuigen van de voordelen van een rusthuis. Anna Dierckx en Albert Thielens worden ingeschakeld om hem te overtuigen.

Foto's

Trivia

  • Irène Vervliet was eerder al te zien in Familie. In seizoen 22 speelde ze een kleinere rol als Gusta, een bewoonster van het rusthuis waar Anna Dierckx en Albert Thielens hun intrek namen.