Fandom

Familie Wiki

Gilbert Vandersmissen

2,827pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
† Gilbert Vandersmissen
Seizoenen 2021 320760 238930192815073 174254262616000 644566 3335413 n
Eerste verschijning Aflevering 4613 - 30 april 2011
Laatste verschijning Aflevering 4710 - 28 oktober 2011
Gespeeld door Carry Goossens

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Gilbert Vandersmissen is een gastpersonage dat van 30 april 2011 tot en met 28 oktober 2011 vertolkt wordt door Carry Goossens.

Familie en Liefdesleven

Gilbert was jarenlang getrouwd met Colette Vermeir. Hun huwelijk bleef echter kinderloos en ook de passie verdween uit hun relatie. Gilbert begon hierdoor een affaire met zijn rechterhand Caroline De Meester, wat geen geheim was voor Colette. Gilbert en Colette bleven echter met elkaar getrouwd voor de bestwil van hun bedrijf, maar ze woonden al jaren niet meer samen.

Studies en Beroepsleven

Deze 'selfmade' zakenman heeft zijn confectie–imperiumpje uit het niets opgebouwd door hard werk, zakenmans instinct en een neus voor geld verdienen. Hij heeft geen hoge opleiding genoten en is zelfs vroeg aan het werk gegaan (16 jaar). Via allerlei omwegen is hij uiteindelijk in de textiel terechtgekomen. Het begon allemaal met een marktkraam, maar het groeide uit tot een groot en noemenswaardig bedrijf: F@C. Wanneer Gilbert Mathias Moelaert leert kennen, ontstaat er een samenwerking tussen modehuis MVM en confectieketen F@C. Na de plotse dood van Gilbert wordt F@C gefusioneerd met MVM om zo VDB Fashion te vormen, een modetak in de holding van het nieuw familiebedrijf van de Van den Bossches: VDB Holding.

Verhaallijnen

Familie4632

Gilbert is de sponsor van een wielerploegje dat van de Jan en Alleman hun stamcafé maakt. Hij fietst er samen met zijn goede vriend André Beynens. In het café leert hij Mathias Moelaert kennen, die op dat moment voor modehuis MVM werkt. Gilbert dringt aan op een samenwerking tussen MVM en zijn confectieketen F@C.

De samenwerking met MVM wordt al gauw een succes voor Gilbert en er komt zelfs een uitgebreid vervolg aan. Hij stuurt er na verloop van tijd op aan dat naast zijn ontwerper, Axel De Meester, ook zijn PR-verantwoordelijke, Caroline De Meester, deeltijds bij de Van den Bossches komt werken. Na verloop van tijd raakt duidelijk dat Gilbert en Caroline een relatie hebben, al is Gilbert nog steeds getrouwd met zijn eerste vrouw: Colette Vermeir.

640px-33
26

De collecties die MVM en F@C samen maken, zijn allemaal een succes en zowel Axel De Meester als Caroline De Meester lijken hun draai gevonden te hebben binnen MVM. Gilbert is trots op zijn werk, totdat op een dag zijn echtgenote Colette Vermeir plots weer uit het buitenland terugkeert. Zij blijkt de ware eigenaar van F@C te zijn en liet Gilbert na het stuklopen van hun huwelijk gewoon begaan. Nu ze zelf een nieuwe relatie heeft, wil Colette daarom scheiden en de aandelen van F@C verkopen.

De grond wordt Gilbert vanzelfsprekend heet onder de voeten. Hij probeert er alles aan te doen om de Van den Bossches de aandelen van Colette te laten overkopen. Gilbert loopt er bijzonder gespannen bij, maar verzet vastberaden hemel en aarde om F@C binnen zijn omgeving te houden. Na een zoveelste lange dag zakt hij in elkaar in de Jan en Alleman tijdens een vergadering van de wielerploeg. Mathias probeert hem nog te reanimeren, maar dat lijkt niet te mogen baten. Gilbert sterft ter plekke aan een hartaderbreuk.

Na de dood van Gilbert verkoopt Colette Vermeir dan toch het bedrijf aan de familie Van den Bossche. De VDB Holding wordt opgericht en F@C wordt samengesmolten met MVM. Hierdoor ontstaat VDB Fashion, de modetak van de familieholding.

Trivia

  • Vanaf de intrede van Carry Goossens werd het duidelijk dat het om een tijdelijke rol ging.

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het liefdesleven van Gilbert, zie hier.