FANDOM

† Gino De Doncker
Seizoenen 1718 Gino
Eerste verschijning Maart 2008
Laatste verschijning Aflevering 3912 - 26 september 2008
Gespeeld door Eddy Vereycken

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnen

Algemene informatie

Gino De Doncker is een gastpersonage dat van maart 2008 tot en met 26 september 2008 vertolkt wordt door Eddy Vereycken.

Verhaallijnen

Wanneer Bert Van den Bossche verliefd wordt op prostituee Yasmine Wuyts, wil hij haar uitkopen. Pooier Gino De Doncker gaat akkoord en neemt het geld van Bert aan, maar blijft Yasmine nadien stalken en eist zelfs dat ze terug voor hem gaat werken. Uit angst voor Gino wil Yasmine toegeven, maar Bert weigert dit. Gino laat niet met zich sollen en zet de grove middelen in om Yasmine terug te krijgen: hij laat handlangers Bert in elkaar slaan, steekt zijn villa in brand en zorgt ervoor dat Bert en Peter Van den Bossche een auto-ongeluk krijgen.

Bert en Yasmine dienen klacht in bij de politie tegen Gino. Annelies Devos en Renaat Bosman willen de zaak uitspitten. Devos, een gepensioneerde magistraat, maant Annelies aan om dit niet te doen. Blijkbaar heeft Gino heel wat connecties in gerechtelijke kringen, wat hem zo goed als onaantastbaar maakt.

Buiten medeweten van Bert in, begint Yasmine terug voor Gino te werken. Wanneer Bert dit ontdekt, schakelt hij een privédetective in om de politie bewijzen te bezorgen van Gino's illegale praktijken. Kort nadat Gino door Bert met het bekomen fotomateriaal wordt gechanteerd, laat Gino de foto's stelen en de detective liquideren. Enkele dagen later laat hij Yasmine ontvoeren en voert hij haar naar een bouwwerf, waar hij haar wil vermoorden. Bij een strubbeling kan Yasmine hem van haar wegduwen, maar valt Gino meters naar beneden en lijkt op slag dood te zijn. Wanneer Bert en Yasmine nadien terugkeren naar de werf, is zijn lichaam echter plots verdwenen. Desalniettemin blijft Bert ervan overtuigd dat Gino dood is en verplicht hij Yasmine om over het hele voorval te zwijgen.

De verdwijning van Gino wordt opgemerkt door de politie. Er wijzen sporen in de richting van Bert en Yasmine, maar Devos besluit het dossier te klasseren, uit wraak omdat ze er voordien ook haar handen vanaf moest houden. Bovendien vindt ze het rechtvaardig dat een eventuele moord van Bert of Yasmine op Gino niet zou worden bestraft.