FANDOM

Griet Tersago
Seizoenen 131415161718 Griet-portret
Eerste verschijning 2003
Laatste verschijning Aflevering 4134 - 12 juni 2009
Gespeeld door Nicole Van der Veken

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieStudies en BeroepslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Griet Tersago is een gastpersonage dat van 2003 tot en met 12 juni 2009 vertolkt wordt door Nicole Van der Veken.

Studies en Beroepsleven

Griet was jarenlang de advocate van de familie Van den Bossche en het familiebedrijf VDB Electronics. Peter Van den Bossche weigert echter nog langer met haar in zee te gaan nadat hij bij een crisis in het bedrijf ontdekt dat de door Tersago opgestelde handelscontracten serieuze nalatigheden vertonen. Vanaf dan wordt Balencourt in haar plaats als advocaat ingeschakeld voor VDB Electronics. Toch komt ze daarna nog in beeld als advocate voor andere personages. De laatste persoon die Griet inschakelde, was Bart Van den Bossche.

Verhaallijnen

In 2004 roept Bart Van den Bossche de hulp in van advocate Griet Tersago. Niet veel later komt ze met nieuwe bewijzen in de echtscheidingszaak van hem en Christel Feremans.

Sinds de tijdsprong in 2006 is Griet de advocate van meerdere personages geweest. Zo was ze de advocate van Elke Baertsoen, die probeerde Sofie Ghijselinck voor haar te winnen. Rik Ghijselinck had namelijk hun dochter meegenomen bij zijn vertrek waardoor Elke Sofie niet meer zag. Tijdens het 18de seizoen neemt Trudy Tack de Rixart de Waremme Griet als advocate in de vechtscheiding met Peter Van den Bossche. Peter wil het hoederecht over Louise Van den Bossche opeisen omdat Trudy zich terug op drugs heeft gestort door Christel Feremans en Sebastien Legrand in opdracht van Xavier Latour.

Wat later in datzelfde seizoen neemt Bart Van den Bossche Griet als advocate wanneer hij beschuldigd wordt van bedrijfsspionage bij VDB Electronics. Geert Van Loo, die eerder bij Jet Electronics werkte, heeft Bart erin geluisd in opdracht van Xavier Latour.

Foto's