FANDOM

Guido Van den Bossche
Seizoenen 13141516171819202122232425NL26JoG&E27 ProfielGuidoQ26
Eerste verschijning Aflevering 2720 - 25 december 2003
Gespeeld door Vincent Banic (voorheen Jelle Florizoone, Jordi Rottier, Lennert Mets en Xander Willems)
Huidig beroep Garagist bij Garage Louis & Zn.
Huidige partner Emma Verdonck
Kinderen Mila Van den Bossche
Ouders Jan Van den Bossche en Linda Desmet
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaGeneriekGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Guido Van den Bossche is een hoofdpersonage dat van 25 december 2003 tot en met 30 juni 2006 wordt vertolkt door Xander Willems, van 4 september 2006 tot het voorjaar van 2010 door Lennert Mets, van 22 oktober 2010 tot en met 22 juni 2015 door Jordi Rottier, van 16 september 2015 tot en met 2 september 2016 door Jelle Florizoone en sinds 6 september 2016 door Vincent Banic.

Familie en Liefdesleven

Guido is de zoon van Jan Van den Bossche en Linda Desmet. Linda was oorspronkelijk zwanger van een drieling, maar de twee andere vruchtjes overleefden de zwangerschap niet. Guido heeft twee halfzussen Mieke Van den Bossche en Leen Van den Bossche en drie halfbroers Willem Feyaerts, Bart Van den Bossche en Maarten Van den Bossche

Tijdens het 21ste seizoen heeft Guido kort een relatie met Miranda, een meisje van zijn school. Tijdens het 22ste seizoen heeft Guido voor het eerst een serieuze relatie met Charlotte Kennis. Uiteindelijk komt het twee jaar later tot een breuk wanneer zijn gevoelens voor Charlotte verdwijnen. Hij vertelt dat ze uit elkaar gegroeid zijn en elkaar nog amper zagen vanaf het moment dat Charlotte ging studeren in Leuven. 

Tijdens het 24ste seizoen rijden Guido en Kobe Vermiert een fietsend meisje omver, waardoor ze in het ziekenhuis belandt. Het meisje heet Emma Verdonck. Guido zoekt haar op en vraagt om vergiffenis. Emma vergeeft hem nadat Guido het volledige verhaal heeft uitlegd. Nadien is Guido een grote steun voor haar en worden ze zelfs verliefd. Guido en Emma starten een relatie met elkaar. Het duurt ook niet lang vooraleer ze samen in bed duiken. Later wordt duidelijk dat er iets mis is gegaan wanneer Emma ontdekt dat ze zwanger is. Ze besluiten het kindje te houden en op 5 november 2015 bevalt Emma van een dochtertje: Mila Van den Bossche

Studies & Beroepsleven

Guido studeerde aanvankelijk ASO, maar door zijn slechte studieresultaten moest hij zijn vijfde middelbaar opnieuw doen. Guido wilde liever de TSO-richting Electromechanica gaan volgen, maar dat was niet meteen naar de zin van Jan. Hij doet dan toch zijn vijfde jaar opnieuw, maar wordt gepest door ex-klasgenoten Elias en Vincent. Elias wordt daarna nog de vriend van Guido. Nadien verandert Guido alsnog van richting.

Nadat Guido's vriendin Emma zwanger wordt, wil Guido zijn studies opzeggen om voor zijn gezin te kunnen zorgen. Hij bergt deze plannen een tijdje op om toch zijn diploma te halen, maar maakt met Patrick en Mathias plannen om het atelier van Patrick om te bouwen zodat ze er oldtimers kunnen repareren. Hij combineert het studeren met zijn werk in het atelier tot hij afstudeert en nadien blijft hij halftijds bij Patrick en Mathias werken.

Tijdens het 25ste seizoen krijgt Guido van zijn goede vriend Kobe de kans om in de garage van zijn vader Louis te gaan werken als automecanicien. Guido zegt zijn job bij Patrick op om in dienst te gaan werken bij Kobe.

Verhaallijnen

Trivia

  • Guido is jarig op 25 december en is dus een kerstkindje.
  • Met de leeftijd van Guido is in het verleden door de scenaristen slordig omgesprongen. Dit wordt des te duidelijker wanneer er in een aflevering van het 23ste seizoen wordt gezegd dat Guido geboren is in 1998. Zijn geboorte was echter op het scherm te zien in 2003. Zelfs al reken je daar de tijdsprong van 3 jaar uit 2006 in mee, dan nog zou Guido in 2000 moeten geboren zijn en is hij dus eigenlijk 2 jaar te oud. Voor het jaar 2017 wilt dit zeggen dat Guido 19 jaar zal worden in december.
  • Kinderacteur Lennert Mets had sproeten in het gezicht. Toen Jordi Rottier de rol overnam, had het personage er geen meer. Tijdens het 24ste seizoen draagt Guido plots een bril, net zoals zijn vertolker Jordi Rottier. Er werd hier in de serie geen reden voor gegeven. De jaren nadien wordt het personage Guido meermaals aangepast op verschillende vlakken, mede door de vele recasts. Tijdens het 26ste seizoen neemt Vincent Banic de rol van Guido van Jelle Florizoone over. Sindsdien spreekt het personage Emma Verdonck (Bab Buelens) steeds aan met 'Snoet'. Emma zelf noemt Guido steeds 'Snul'.

Generiek

Galerij

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het liefdesleven van Guido, zie hier.
  • Voor meer informatie over de acteurs die de rol van Guido al vertolkt hebben, zie hier.

Start a Discussion Discussions about Guido Van den Bossche