FANDOM

Gunther Poucke
Seizoenen 232425 GuntherS25
Eerste verschijning Aflevering 5106 - 26 augustus 2013
Laatste verschijning Aflevering 5559 - 10 september 2015
Gespeeld door Christophe Haddad

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Gunther Poucke is een nevenpersonage dat van 26 augustus 2013 tot en met 29 augustus 2013, van 15 oktober 2014 tot en met 1 december 2014 en van 8 mei 2015 tot en met 10 september 2015 vertolkt wordt door Christophe Haddad.

Familie en Liefdesleven

Gunther loopt Mieke Van den Bossche tegen het lijf wanneer hij zijn grootmoeder komt bezoeken in het Algemeen Ziekenhuis. Tijdens een eerste date op het appartement van Mieke slaat de vonk meteen over en volgt er een passionele kus. Gunther blijft zelfs bij haar overnachten, maar belt enkele uren na zijn vertrek Mieke op om haar te vertellen dat er geen tweede date zal komen. De reden is dat hij de hele situatie rondom haar, Evy Hermans en Niko Schuurmans veel te vreemd vindt.

Beroepsleven

Oorspronkelijk was Gunther slechts een ontwerper van kledij. Na 4 jaar besliste hij om zich bezig te houden met het ontwerpen van schoenen. Zo begon hij te werken bij schoenenbedrijf Zapatero. Wanneer VDB Fashion een schoenenlijn wil aanschaffen aan haar collectie, wordt Gunther aangenomen als freelance schoenontwerper. Ondertussen wordt ook duidelijk dat Gunther een danser is. Hij heeft zijn eigen dansschool waar hij onder andere mensen de Argentijnse Tango aanleert. 

In mei 2015 tekent Gunther opnieuw een contract bij VDB, ditmaal als hulpontwerper van Rudi Verbiest. Door de internationalisering van VDB Fashion en de joint venture heeft Rudi namelijk te veel werk. Gunther neemt het werk van Hannah Van den Bossche over totdat ze terugkeert uit Milaan. Na de fusie met Vero Bello wil ook Gunther zich kandidaat stellen om hoofdontwerper te worden, maar door een gemene zet van Rudi neemt Gunther ontslag.

Verhaallijnen

640px-Familie afl5108 02
37162064

Gunther loopt Mieke Van den Bossche tegen het lijf wanneer hij zijn grootmoeder komt bezoeken in het ziekenhuis. Hij lijkt haar wel te zien zitten en stopt haar zijn telefoonnummer toe. Aanvankelijk is Mieke niet van plan om met hem af te spreken, maar uiteindelijk weten Evy Hermans en Niko Schuurmans haar toch te overhalen om het een kans te geven. Tijdens een eerste date bij Mieke thuis slaat de vonk meteen over. Er volgt een passionele kus...

De volgende morgen zijn Niko en Evy enorm nieuwsgierig naar de date van Mieke en ze staan al zeer vroeg te wachten aan de ontbijttafel. Ze komen te weten dat Gunther is blijven slapen en Mieke hoopt dat ze Gunther nog een paar keer kan zien. Gunther denkt er echter anders over. Hij vindt het vreemd dat Mieke nog steeds z'n goed contact heeft met haar ex en bovendien vindt hij het vreemd dat Evy daar nog steeds rondhangt omdat ze de minnares van Niko was. Een paar uurtjes later belt Gunther naar Mieke om haar te vertellen dat er geen tweede date zal komen omdat hij de hele situatie veel te vreemd vindt.

5363-gunther
TrudyGunther24
Afl68 46
Familie 5523 002
Familie 5525 002
S24 E204 007

VDB Fashion wil haar collectie graag aanvullen met schoenen en probeert daarom een samenwerking te sluiten met het schoenmakersbedrijf Zapatero. Gunther blijkt er de hoofdontwerper te zijn. Hij kan het goed vinden met Hanne, de hoofdontwerper van Fashion, en er wordt dan ook besloten om door te gaan met het project. Ondertussen heeft Evy het gevoel dat ze Gunther ergens van kent, maar ze kan zich niet meer herinneren waarvan.

Gunther komt verschillende malen langs bij VDB Fashion om zijn ontwerpen met die van Hannah te vergelijken. Hij en Trudy kunnen het goed met elkaar vinden nadat Trudy te weten komt dat hij een danser is. Gunther wil Trudy laten proeven van het dansen, en neemt haar mee naar zijn club. Gunther vertelt dat hij een dansmarathon organiseert, en Trudy wil ook haar steentje bijdragen. Ze stelt Wij Samen voor als goed doel, en vraagt de hulp van Linda, Marie-Rose en Mieke.

Trudy wil deelnemen aan de dansmarathon, maar haar vriend Bart ziet dit niet zitten. Trudy oefent daarom verschillende keren met Gunther, tot Bart jaloers wordt op hun innige band. Bart stemt toe om te leren dansen, en Gunther geeft de twee privélessen. Tijdens de dansmarathon zelf steekt Gunther ook de handen uit de mouwen. Hij helpt mee met de opbouw en is gedurende de drie dagen altijd aanwezig in de Jan en Alleman. Na afloop overhandigt hij de enveloppe met de winst aan Pieter De Wachter. Nadien gaat Gunther nog speciaal naar Marie-Rose om haar te bedanken voor de goede samenwerking.

In 2015 keert Gunther terug om een contract te tekenen als ontwerper bij VDB Fashion. Na het vertrek van Hanne naar Milaan heeft Rudi Verbiest de taak gekregen om zowel voor VDB Fashion als voor Vero Bello ontwerpen te maken. Wanneer zijn collega's merken dat het te veel werk is voor één ontwerper, roept Evy de hulp in van Gunther. Dit wordt door Rudi allesbehalve in dank afgenomen, want hij is te trots om toe te geven dat hij eigenlijk hulp nodig heeft. Ook Veronique heeft haar bedenkingen, want ze wil dat alleen Rudi de ontwerpen voor Vero Bello maakt.

De eerste werkdagen verlopen zeer stroef voor Gunther, want Rudi weigert hem nuttig werk te geven. Hij mag niet aan schetsen werken, en moet louter klusjes uitvoeren. Tot Gunther zelf initiatief neemt en enkele ontwerpen maakt. Rudi is geïnteresseerd in zijn werk en zoekt toenadering. Ze maken er samen een wedstrijdje van, in een week tijd om ter meest goede ontwerpen maken. Terwijl Rudi haastig aan het werk gaat, neemt Gunther meer de tijd om iets op papier te zetten, en dat frustreert Rudi enorm. Na een week leggen ze hun ontwerpen bij elkaar, en Veronique is uiterst positief.

Na de plotse dood van zowel Thomas als Bart hangt er een bedrukte sfeer binnen VDB. Net nu de lingerieshoot dichterbij komt. Gunther, Rudi en Evy moeten in hun eentje de shoot voorbereiden en dat brengt de nodige stress met zich mee. Uiteindelijk komt alles in orde, en Peter feliciteert het trio met hun prestaties. Om het succes te vieren, nodigen Evy en Rudi de ontwerper uit voor een etentje bij hen thuis, waar Gunther weer in contact komt met zijn oude vlam Mieke.

Twee maanden later

Familie s25 afl5554 001
Familie s25 5558 004

Er is ondertussen een fusie gekomen tussen VDB Fashion en Vero Bello en zowel Peter Van den Bossche als Veronique Van den Bossche kunnen nog niet beslissen over wie er hoofdontwerper wordt. Zowel Hannah Van den Bossche als Rudi Verbiest komen in aanmerking. Gunther vindt dit een mooie kans om hogerop te komen en stelt zich ook kandidaat voor de functie, al denkt niet iedereen dat hij een kans maakt. Rudi komt te weten dat Gunther ook in de running is en hij is razend. In zijn ogen heeft Gunther helemaal het recht niet om hoofdontwerper te worden.

Wanneer Rudi een kleine presentatie moet maken voor Veronique, wil hij dit gebruiken om Gunther in diskrediet te brengen. Hij schuift de presentatie door naar Gunther, maar vergeet erbij te vermelden dat hij er niet veel tijd in moet steken. Gunther wil zich bewijzen tegenover zijn collega's en stort zich volledig op deze presentatie waardoor hij zijn ander werk verwaarloost. Uiteindelijk komt hij via Veronique te weten dat die presentatie eigenlijk niets voorstelt en Gunther is razend op Rudi. Hij geeft onmiddellijk zijn ontslag omdat hij niet wil samenwerken met iemand die hij niet meer kan vertrouwen.

Trivia

Foto's