FANDOM

Hannah 'Hanne' Van den Bossche
Seizoenen 789101112131415161718192021222324252627 Hannenieuw
Eerste verschijning Aflevering 1323 - 13 januari 1998
Gespeeld door Margot Hallemans (voorheen Ellen Van den Eynde en Sofie Scheers)
Huidig beroep Ontwerpster VDB Fashion
Huidige partner -
Kinderen -
Ouders Bart Van den Bossche en † Brenda Vermeir
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaQuotesGeneriekGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Hannah 'Hanne' Van den Bossche is een hoofdpersonage dat van 13 januari 1998 tot en met 2000 vertolkt wordt door diverse baby's, van 2001 tot en met 30 juni 2006 door Sofie Scheers, van 6 september 2006 tot en met 26 juni 2009 door Margot Hallemans, van 1 september 2009 tot en met 1 oktober 2012 door Ellen Van den Eynde en vanaf 27 november 2013 opnieuw door Margot Hallemans.

Familie en Liefdesleven

Hanne is de dochter van Bart Van den Bossche en Brenda Vermeir. Enkele jaren later krijgt ze ook een broertje: Jelle Van den Bossche. Na de dood van haar moeder Brenda Vermeir in het 20ste seizoen, wordt Trudy Tack de Rixart de Waremme haar stiefmoeder. 

Tijdens haar tienerjaren had Hanne een korte relatie met Jeroen Debrouwer, een jongen die hij had leren kennen op een fuif. Haar eerste echte grote liefde is Remko Willaert. Het koppel besloot op een bepaald moment om samen te gaan wonen. Door geldproblemen gingen ze uit elkaar. Later kwamen Hanne en Remko terug bij elkaar. Wanneer Hanne zwanger wordt van hem, moet ze een abortus laten uitvoeren. De twee verhuizen samen naar de VS om er te studeren, maar eenmaal daar groeien ze uit elkaar. 

Terug in België laat Hanne meteen haar oog vallen op modeontwerper Rudi Verbiest, die een relatie heeft met Veronique Van den Bossche. Na een tijdje verliefd te zijn, beseft Hanne dat ze de relatie tussen Rudi en Veronique niet onder druk wil zetten. Wat later leert Hanne Bas Van Opwyck kennen, die zich op dat moment voordoet als Thomas Feyaerts. Ze gaan uit elkaar wanneer Hanne te weten komt dat Bas eigenlijk een bedrieger is. De echte Thomas blijkt de neef van Hanne te zijn, maar toch worden de twee verliefd op elkaar. Enkele maanden later is de passie reeds verdwenen waardoor ze als vrienden uit elkaar gaan.

Tijdens het 25ste seizoen begint Hanne weer te daten, onder druk van haar vriendin Emma. Haar dates draaien echter op niets uit. Na lang aarzelen begint Hanne een relatie met Quinten Godderis. In september 2016 zetten de twee alsnog een punt achter hun relatie. Ze gaan als vrienden uit elkaar. In het najaar van 2016 heeft Hanne een boon voor Lars De Wulf, maar haar gevoelens blijven onbeantwoord. In februari 2017 maakt Hanne Emma duidelijk dat dit maar om te lachen was en ze Lars te oud vindt.

Studies en Beroepsleven

Als scholier was Hanne geen hoogvlieger, maar na haar middelbaar ging ze studeren aan de modeacademie van Antwerpen. Ze moest door een onverwachte zwangerschap haar afbreken. Ze trachtte om zonder diploma een job als ontwerpster bij VDB Fashion te krijgen, maar dit werd geweigerd door Veronique Van den Bossche. Hanne trok vervolgens met Remko Willaert naar de Verenigde Staten om daar haar studies verder te zetten.

Kort na haar terugkeer probeert Hanne opnieuw te solliciteren bij VDB Fashion, maar ze wordt aangenomen als hulpje in de Foodbar. Uiteindelijk gaat ze aan de slag als hulpontwerpster van Rudi Verbiest. Niet veel later krijgt ze een aanbieding van het befaamde modehuis Dior, maar besluit om trouw te blijven aan het familiebedrijf.

Wanneer Veronique als CEO van de VDB Holding aan de kant wordt geschoven, begint ze een eigen modehuis: Vero Bello. Door een heimelijke clausule in haar contract dient Hanne mee over te stappen naar Veroniques bedrijf. Vanaf dan begint haar carrière als hoofdontwerpster. Na een overeenkomst tussen Veronique en Peter Van den Bossche, gaat Rudi aan de slag bij Vero Bello en mag Hanne terugkeren naar VDB Fashion. Na de fusie tussen Fashion en Vero Bello, wordt Hanne tijdelijk hoofdontwerpster van de twee bedrijven tot ze de fakkel doorgeeft aan Rudi Verbiest. Na het vertrek van Rudi wordt Hanne alsnog hoofdontwerpster. Na een foutje in 2017 wordt beslist om Rudi opnieuw hoofdontwerper te maken.

Verhaallijnen

Trivia

  • Hanne werd vernoemd naar de grootmoeder van Bart Van den Bossche: Anna Dierckx.
  • Met de leeftijd van Hanne is in het verleden door de scenaristen slordig omgesprongen. Dit wordt des te duidelijker wanneer er in een aflevering van seizoen 23 wordt gezegd dat Hanne geboren is in 1993. Haar geboorte was echter op het scherm te zien in 1998. Zelfs al reken je daar de tijdsprong van 3 jaar uit 2006 in mee, dan nog zou Hanne in 1995 moeten geboren zijn en is ze dus eigenlijk 2 jaar te oud.
  • Actrice Ellen Van den Eynde maakt een eenmalig gastoptreden in Dimi's café gedurende seizoen 18. Daar worden haar personage en een vriendin lastig gevallen door Maarten Van den Bossche en Bjorn Impens. Een seizoen later neemt ze de hoofdrol van Hanne Van den Bossche voor haar rekening.
  • De ontvoering van Hanne wordt nog eens vermeld in seizoen 23 (2013) als Bart Van den Bossche Leen Van den Bossche wil overtuigen dat ze haar vermiste kindje Arthur Van den Bossche wel zullen terugvinden, net zoals Hanne.
  • Wanneer Margot Hallemans in 2013 werd gevraagd om opnieuw de rol van Hanne te vertolken, hadden ze vorige actrice Ellen Van den Eynde nog niet gecontacteerd. Zij wist hier dan ook niets van tot de dag dat het bekend werd gemaakt.
  • Actrice Margot Hallemans droeg bij haar terugkeer in seizoen 23 tijdens de eerste paar maanden een zogenaamde fatsuit onder haar kledij, zodat Hanne er 20 kilo dikker uit zou zien. Dit had immers te maken met de verhaallijn van het personage. Na verloop van tijd droeg Margot een dunner pak en tegen het einde van het seizoen acteerde ze weer zonder pak. Op die manier leek het personage Hanne op een geslaagde manier te zijn vermagerd, terwijl de actrice de hele tijd op hetzelfde gewicht bleef.
  • Eind 2015 opende er een een webshop van VDB Fashion, waarvan Hanne, samen met Rudi, het gezicht van is.
  • Hanne wordt door Quinten steeds 'Hanniepannie' genoemd.
  • Hanne wordt door Emma 'Hannemans' genoemd en zij noemt haar 'Emmer'.
  • In de eerste week van seizoen 26 laat Hanne een tattoo zetten. Het is een echte tattoo en de actrice heeft hem op dat moment al ongeveer een jaar.
  • Anno 2017 is Hanne 24 jaar oud. Dit wil zeggen dat ze geboren is in 1993. Haar geboorte was op het scherm echter pas te zien in 1998.

Quotes

Generiek

Galerij

Foto's