FANDOM

Hans Stevens
Seizoenen 26 Hans Reeks 26
Eerste verschijning Aflevering 5920 - 28 maart 2016
Laatste verschijning Aflevering 5966 - 31 mei 2017
Gespeeld door Floris Schillebeeckx

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Hans Stevens is een gastpersonage dat van 28 maart 2017 tot en met 31 mei 2017 vertolkt wordt door Floris Schillebeeckx.

Beroepsleven

Hans is psycholoog van beroep. Hij is voor het eerst te zien in de jeugdinstelling nadat Cédric Van de Caveye er een sigaret opstak, wat verboden is.

Verhaallijnen

Schermafdruk 2017-05-07 18.59.28
5963-18
5965-09

Cédric krijgt bezoek van psycholoog Hans na het opsteken van een sigaret in de instelling, maar weigert mee te werken. Sammy maakt Veronique duidelijk dat haar zoon iemand anders nodig heeft om mee te praten dan haar. Veronique vraagt Louise om met Cédric te gaan praten. Cédric biecht zijn nichtje op dat hij wordt geplaagd door nachtmerries waarin hij Veronique doodschiet in plaats van June. Hij wilt dit dan ook verborgen houden voor zijn moeder.

Cédric skypet met Louise en is de wanhoop nabij. Ze is bang dat haar neef afstevent op een depressie. Om hem beter te leren begrijpen neemt Louise contact op Hans. Louise maakt Peter wijs dat ze een contact heeft met een andere psycholoog dan die van Cédric en dit moet doen in het kader van een schoolopdracht van humane wetenschappen met als thema 'psychologie'. Hans laat Louise op gesprek komen en leert haar hoe ze met Cédric moet omgaan.

Louise doet er alles aan om Cédric op te beuren, maar bereikt het tegenovergestelde. Ze zoekt hulp bij Hans en heeft een openhartig gesprek met hem. Cédric beslist om dan toch bij psycholoog Hans langs te gaan op aanraden van Louise. Hij lucht een paar keer zijn hart bij Hans. Achter de rug van Cédric en Louise gaat Hans een gesprek met Veronique en Mathias aan over de zelfmoordgedachten van Cédric. Mathias probeert Cédric een bezoekje te brengen.

Cédric heeft nood aan doorgedreven steun van Hans nadat hij Sammy per ongeluk een gekneusde rib bezorgde bij het ontwaken uit een nachtmerrie. Samen met hem stelt Cédric een 'safety plan' op voor moeilijke periodes. Op aanraden van Louise probeert hij contact te zoeken met Leon, een nieuwe jongen in de instelling. Veronique is blij wanneer ze eindelijk toestemming van haar zoon heeft gekregen om hem te gaan bezoeken. Cédrics advocaat laat weten dat Cédric enkele dagen verlof kan krijgen.

Op een dag gebeurt er een vreselijk ongeluk bij het basketten waarbij Leon met zijn hoofd tegen de muur valt. Hoewel hij aanvankelijk slechts een hersenschudding bleek te hebben, krijgt Cédric te horen dat er complicaties waren en zijn beste vriend gestorven is. Cédric geeft zichzelf de schuld en ziet geen uitweg meer. Hij wilt zelfmoord plegen door van het dak van VDB te springen, maar Hans kan hem net op tijd overtuigen dit niet te doen.

Foto's