Fandom

Familie Wiki

Herman De Bie

2,768pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
† Herman De Bie
Seizoenen 12345691011 PortretHermanDeBie
Eerste verschijning Aflevering 2 - 31 december 1991
Laatste verschijning Januari 2002
Gespeeld door Dirk Dillen

Kinderen Marie-Thérèse De Bie
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenSlideshow

Algemene Informatie

Herman De Bie is een personage dat van 31 december 1991 tot en met 1997 en van 1999 tot en met januari 2002 vertolkt wordt door Dirk Dillen.

Familie en Liefdesleven

Herman leert tijdens het derde seizoen Ingrid Van den Heuvel kennen, met wie hij later in het huwelijksbootje stapt. Uit een eerder huwelijk heeft Herman een adoptiedochter Marie-Thérèse De Bie, die ook een tijdje mee in het café werkt.

Herman en Ingrid willen kinderen, maar Ingrid kan zelf geen kinderen krijgen en daarom adopteren ze Pierrot Van den Bossche wanneer diens moeder Rita Van den Bossche in de gevangenis vliegt. Na de vrijkomst van Rita ontstaat er een discussie omtrent de verdere opvoeding van Pierrot, waarbij uiteindelijk wordt besloten dat Rita hier opnieuw voor zal instaan.

Beroepsleven

Herman was de eigenaar van Het Vissershuis, het café dat in de beginjaren van de soap prominent in beeld komt als stamkroeg van de jonge Van den Bossches en hun vrienden. Hij baat aanvankelijk het café alleen uit tot hij met Ingrid trouwt.

Na de tijdsprong begin 1997 verdwijnen Herman en Ingrid samen met Het Vissershuis uit beeld. In 1999 zijn ze alweer terug te zien wanneer ze de brasserie Het Bierhuis openen en opnieuw de Van den Bossches en hun omgeving tot vaste klanten krijgen. De zaak loopt zeer goed en Herman en Ingrid kloppen lange dagen. Op een dag zakt Herman plots in elkaar in de keuken en overlijdt hij aan een hartaanval.

Verhaallijnen

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Slideshow

Lees Meer

  • Voor meer informatie over de relatie van Herman en Ingrid, zie hier.
  • Voor meer informatie over het huwelijk van Herman en Ingrid, zie hier.