FANDOM

Herman Ral
Seizoenen 22 Portret-herman
Eerste verschijning Aflevering 4912 - 2 oktober 2012
Laatste verschijning Aflevering 4946 - 19 november 2012
Gespeeld door Anton Cogen

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Herman Ral is een gastpersonage dat van 2 oktober 2012 tot en met 19 november 2012 vertolkt wordt door Anton Cogen.

Verhaallijnen

Herman is de voorzitter van een amateurtoneel groep genaamd 'Kunst Adelt'. Hij komt op een morgen aankloppen bij de Jan en Alleman omdat hij op zoek is naar een nieuwe vergaderlokaal voor zijn vereniging. Al snel maakt hij van het café zijn vaste stek en Jan Van den Bossche krijgt opnieuw de kribbels om te acteren. Nadat de acteurs van Herman's nieuwe stuk 'De Affaire' opstappen, zit hij met de handen in het haar. Jan kan Herman overtuigen om hem de hoofdrol te geven in zijn nieuw toneelstuk en hij stelt Linda Desmet voor als zijn tegenspeelster. Ook Rita Van den Bossche ziet deze rol wel zitten maar dat is weer tegen de zin van Jan.

Uiteindelijk gaan de repetities van start met Jan en Linda in de hoofdrollen. Toch is Herman nog niet helemaal tevreden omdat ze geen toneelzaal hebben om het stuk te spelen. Jan komt met het idee om zelf een toneelgroep op te richten: Goe Gezelschap en om het stuk in de Jan en Alleman te laten doorgaan.

Tijdens de repetities blijkt dat Herman een zeer strenge regisseur is. Hij geeft veel commentaar op het acteerwerk van Linda en zit vaak met de handen in het haar door haar gebrek aan empathie. Tijdens een zoveelste heftige repetitie, besluit Linda om ermee te stoppen en Herman vreest dat zijn toneelstuk toch in de vuilbak te verdwijnen. De redding komt van Rita die nog steeds de vrouwelijke hoofdrol op zich wil nemen. Jan is er nog steeds tegen omdat er een zoenscène is in het toneelstuk en hij wil niet kussen met zijn zus. Herman wil de scène echter niet schrappen.

Enkele dagen later gaat het toneelstuk in première en krijgen zowel Herman als Jan en Rita veel lovende reacties van het publiek. Herman neemt vervolgens afscheid van het duo en gaat opzoek naar nieuwe toneelstukken.

Foto's