FANDOM

Seizoen 23

Het Mysterie Thomas Feyaerts

Familie 5326 005

Algemene Informatie

Tijdens het 23ste seizoen duikt Thomas Feyaerts op. Er duikt ook nog een tweede Thomas Feyaerts op, die uiteindelijk ook een Van den Bossche blijkt te zijn.

Inhoud

Wanneer ze in het huis van Mieke Van den Bossche & co een extra huurder zoeken, komt Thomas Feyaerts opdagen. Thomas wordt de nieuwe huurder, maar Evy Hermans vertrouwt hem niet. Hij start een relatie met Hanne Van den Bossche en studeert ondertussen fotografie. Een tijdje later is er de eerste modeshow van Vero Bello. Thomas vraagt aan Hanne om hier samen naartoe te gaan en ze regelt tickets. Die dag duikt er op het kerkhof een onbekende jongeman op die zijn overleden ouders gaat opzoeken. Hij belooft aan zijn ouders om af te maken waar zijn vader mee bezig was. Na de modeshow komt deze jongeman daar opdagen. Hij vertelt zijn naam aan de portiers en die is 'Thomas Feyaerts'. De portiers zeggen hem dat er al een Thomas Feyaerts binnen is en dus halen ze Hanne erbij. De 2de Thomas toont zijn pas aan haar en ze gaan op zoek naar de andere Thomas, die ondertussen al gevlucht is.

Wanneer ze aankomen in het huis van Mieke & co heeft de 1ste Thomas zijn koffers al gepakt en staat hij klaar om te vertrekken. De anderen zijn net op tijd om hem tegen te houden en ze vragen uitleg om wat er allemaal gebeurt. Hij vertelt aan zijn huisgenoten, Hanne en de échte Thomas dat hij eigenlijk Bas Van Opwyck heet. Hij ontmoette Thomas op een avond in een café, die zich zat had gedronken van verdriet. Hij vertelt stomdronken zijn verhaal aan Bas en wanneer hij iets over geld hoort, krijgt hij interesse in het verhaal. Hij is namelijk arm en is op zoek naar rijkdom. Bas steelt het jasje van Thomas, waar ook alle belangrijke documenten van het verhaal inzitten. Hij deed zich sindsdien voor als Thomas Feyaerts. Het was toevallig dat hij bij Mieke thuis terechtkwam, want hij wist de naam van de familie niet, al kwam dat hem wel goed uit. Wanneer het verhaal vertelt is vertrekt Bas.

Dan begint Thomas zijn verhaal. Zijn ouders overleden niet zo lang geleden in een auto-ongeval. Wanneer Thomas de zolder opruimde, vond hij de papieren die erop wijzen dat zijn vader geadopteerd is en dat hij op zoek was naar zijn biologische familie. Hij besloot de zoektocht van zijn vader verder te zetten hij ging op zoek. Hij kwam uit bij Anna Dierckx, maar wanneer hij haar met de feiten confronteerde, wou ze niet zeggen wie zijn biologische grootvader is. Ze wou het eerst allemaal aan de familie vertellen. Hij ging dan maar alleen verder op zoek en was vastbesloten zijn biologische familie wel zonder de hulp van Anna te vinden. Anna wou het hele verhaal vertellen op het lentefeest van Jelle Van den Bossche, maar op het moment dat ze het wilt vertellen, valt ze neer op de grond. Ze krijgt een hersenbloeding en geraakt in coma. Een hele tijd later wordt ze ontwaakt ze uit haar coma, maar ze lijdt aan geheugenverlies. De dokter zegt dat ze haar geheugen moeten prikkelen door herinneringen op te halen en de familie besluit om voor te lezen uit haar dagboeken.

Wanneer Jan Van den Bossche door de dagboeken doorbladert stuit hij op een geheime passage. Hij is bang dat iemand dit te weten zal komen en scheurt het blad uit het dagboek en verbrand het. Uiteindelijk blijkt dat Anna, Pierre Van den Bossche en hun kinderen vroeger op reis gingen naar Frankrijk en daar kreeg Jan een vakantielief. Ze heette Isabelle De Groot en geraakte zwanger van Jan. De bomma wou niet dat iemand hier iets van te weten zou komen, zelfs Jan niet en het kind werd naar een klooster gebracht, waar Anna daarna nog geld bleef geven aan het klooster voor de kleine Willem Feyaerts. Willem werd geadopteerd door de familie Feyaerts. Hij trouwde met Hilde De Mayer en kreeg zo Thomas Feyaerts.

Thomas leert de Van den Bossches kennen en en ze aanvaarden hem binnen de familie. Hij krijgt niet veel later zelfs een job bij de VDB Holding aangeboden, die hij met beide armen aanneemt.

Een jaar later wordt ontdekt dat Willem een ernstige nieraandoening had. Hij moet zich laten onderzoeken en ook hij blijkt aan dezelfde nieraandoening te lijden. Willem had het geërfd van Isabelle en gelukkig niet van Jan, want dan moest de hele familie zich laten onderzoeken. Volgende de dokters kan je heel lang leven met de ziekte en Thomas besluit, tegen aanraden van iedereen in, gaan operatie te laten uitvoeren. Een tijdje later breekt de ziekte uit bij Thomas en hij wordt in het ziekenhuis opgenomen. Tijdens een nierdialyse krijgt hij een hartaanval, waardoor hij in het ziekenhuis moet blijven. Hij heeft dringend een transplantatie nodig en hij vertelt aan zijn echtgenote Stefanie Coppens en hun vrienden dat hij nog een broer heeft, genaamd Simon Feyaerts. Ze hebben ruzie en daarom heeft hij nooit iets over hem verteld. Hij zegt dat Simon niets afweet van de familie Van den Bossche. Jan en Stefanie zoeken hem op en ze vertellen hem het hele verhaal. Eerst wilt hij niet helpen, maar hij beslist uiteindelijk om zijn nier af te staan aan Thomas en ze leggen hun ruzie bij. Niet veel later krijgt hij een epileptische aanval, waardoor de operatie niet kan doorgaan. Ze wordt niet uitgesteld, maar ze kan nooit meer doorgaan. Niet veel later sterft Thomas en hij vraagt op zijn sterfbed aan Simon om zijn taken bij VDB over te nemen. Simon stemt toe en hij neemt de plaats van Thomas in.