Fandom

Familie Wiki

Het hart van Enrique redt Anna

2,819pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Seizoen 9

Het hart van Enrique redt Anna

Hart 6

Algemene Informatie

Tijdens het 9de seizoen sterft Enrique Van den Bossche en krijgt Anna Dierckx bovendien een zware hartaanval. Het is uiteindelijk het hart van Enrique dat Anna redt.

Inhoud

Enrique Van den Bossche, de verloren zoon van Peter Van den Bossche, blijft bij Rita Van den Bossche logeren op de mosselkwekerij in Yerseke. Wanneer Rita met een vrachtwagen achteruit rijdt, raakt ze Enrique. Het kind sterft ter plaatse.

De familie beschuldigt Rita van dronken rijden, terwijl ze deze ene keer nuchter was. Anna Dierckx krijgt kort hierop een zware hartaanval. Normaal zou ze lang moeten wachten op een donor. Maar door de hulp van dokter Guy Maeterlinck, stemt Peter toe om de organen van zijn zoon af te staan. Zo krijgt Anna sneller dan verwacht een hart, het hart van haar achterkleinkind; Enrique.

Trivia

  • Het is al de derde keer dat Anna een zware hartaanval krijgt. De eerste keer was tijdens de seizoensfinale van reeks 6, toen de familie gegijzeld werd in het Hilton hotel. De tweede keer was tijdens de seizoensfinale van reeks 8, toen verschillende leden van de familie de ernstige ziekte Botulisme opliepen tijdens zeeklassen. Tijdens het 16de seizoen zou Anna opnieuw een hartaanval krijgen. 

Lees meer