FANDOM

Seizoen 24

Het huwelijk van Mieke Van den Bossche en Niko Schuurmans

Familie 5410 003

Algemene Informatie

Aflevering 5410 werd uitgezonden tijdens het 24ste seizoen, op vrijdag 19 december 2014. De aflevering draaide om het huwelijk van Mieke Van den Bossche en Niko Schuurmans.

Inhoud

Mieke Van den Bossche en Niko Schuurmans stappen op 19 december 2014 in het huwelijksbootje. Niko vroeg haar ten huwelijk tijdens de seizoensfinale van het 23ste seizoen.

Vooral voor Mieke belooft het een spannende dag te worden, want zij gaf de organisatie van haar huwelijk met een bang hartje uit handen. Aan Niko om zijn bruid een onvergetelijke dag te bezorgen en daarvoor heeft hij kosten noch moeite gespaard. Vier getuigen, vier feestlocaties, vier vervoersmiddelen, vier bruidsoutfits: alles draait rond het thema 'klavertje vier'. Brengt dit thema het koppel ook geluk?

De dag begon echter in mineur, wanneer Niko opgepakt wordt door de politie voor een verhoring in verband met de illegale praktijken van Jurgen Dens. Niko geeft zijn versie van de feiten, en wordt niet veel later weer vrijgelaten.

Wanneer Niko terug is, trouwt het koppel en Mieke krijgt haar 2de outfit. Daarna gaat het feest echt van start. Mieke valt van de ene verrassing in de andere. Na hun tochtje met de tandem naar de plaats waar ze trouwden, gaan ze nu met een oldtimer naar de feestlocatie. Dat is een grote tent, heel feestelijk ingericht vanbinnen. Daar is een bekende zangeres (Danaë Van Oeteren) vier minuten aan het zingen. Na haar optreden geven Mieke en Niko een speech, waarin Niko iedereen bedankt voor de hulp. Daarna arriveren er scooters die pizza's bijhebben. Buiten, naast de tent, staan ondertussen drie kramen. Een frietkraam, een ijskraam en een barbecue(kraam).

Na het eten krijgt Mieke haar derde outfit en danst iedereen in de tent. Na al dat feestgedruis neemt Niko Mieke mee naar buiten, waar hun derde vervoersmiddel al op hen staat te wachten, een luchtballon. Ze feesten nog even verder en Mieke krijgt haar 4de en laatste bruidsoutfit aangemeten. Daarna gaan Mieke en Niko met z'n tweetjes in de luchtballon de lucht in. Na hun tochtje landen ze op een grasveld, waar ook al een oud volkswagenbusje, met 'just married' opgeschreven, hen al staat op te wachten. Daarmee vertrekken ze meteen voor 4 dagen naar Berlijn als huwelijksreis.

Foto's

Achter de schermen

Aanwezige personages

Trivia

  • De aflevering waarin dit huwelijk voorkomt (afl. 5410) duurt een kleine 10 minuten langer dan gewoonlijk.
  • De getuigen van Mieke zijn Trudy en Leen, die van Niko zijn Maarten en Zjef
  • Rita komt niet in beeld tijdens de huwelijksscènes. Er wordt geen uitleg gegeven betreffende haar afwezigheid. 
  • Op de ochtend van de huwelijksdag worden door Niko vier plaatjes aangevraagd op de radio. Hiervoor zijn de stemmen te horen van presentatoren Sven Ornelis en Maarten Vancoillie, die de bewuste stemfragmenten speciaal voor de soap opnamen.
  • Danaë Van Oeteren (bekend van o.a. Wittekerke) vertolkte in deze aflevering een zangeres tijdens het huwelijksfeest.
  • Tijdens de huwelijksscènes duikt Niko's moeder Hilde op. De rol wordt voor opnieuw vertolkt door een dame die achter de schermen van de soap werkt. Tijdens het 18de seizoen was het personage ook enkele keren te zien, vertolkt door dezelfde dame. 
  • Dit is voorlopig één van de twee enige specials waarbij het afleveringsnummer geen rol speelt. De andere specials vinden altijd plaats wanneer de reeks een bepaald aantal afleveringen overschrijdt (Aflevering 1000, 10 jaar Familie ...).