FANDOM

Seizoen 6

Het overlijden van François en Mia

De onverwachte relatie van nonkel François Van den Bossche en secretaresse Mia Dondeyne zorgt voor veel onenigheid binnen de familie. Niet iedereen aanvaardt deze relatie, vooral hun hun leeftijdsverschil. Ook François heeft het hier moeilijk mee, maar toch stappen de twee in het huwelijksbootje. Ze vertrekken nadien op wereldreis.

Enkele weken later krijgen Jan Van den Bossche en Nele Van Winckel een ambtenaar van het buitenlands ministerie over de vloer. Hij heeft droevig nieuws voor de familie. Zowel François als Mia zijn om het leven gekomen tijdens een vliegtuigcrash. Jan doet er alles aan om hun lichamen naar België te krijgen, maar zonder succes. 

Vlak voor ze op wereldreis vertrokken, namen François en Mia een videoboodschap op voor de familie. Hierin licht François zijn testament toe. Hij schenkt aan alle kleinkinderen van Anna Dierckx  150.000 Belgische frank (behalve Veronique, zij krijgt maar 10.000 omdat ze weigerde naar de begrafenis van Peter te komen). Bovendien schenkt François zijn appartement aan Mieke en Bart en geeft hij het appartement waar Jan en Nele wonen, cadeau aan het koppel.