FANDOM

Seizoen 15

Marc en Lennert belanden in het kanaal

Inhoud

Het gaat al lange tijd niet goed tussen Mieke en Marc. Ze zijn intussen uit elkaar en Marc is een relatie begonnen met Dounia. Op een dag maakt Marc een uitstap met Lennert, maar nadien komt hij niet meer opdagen. Mieke vreest dat Marc en Dounia er met Lennert vandoor zijn, tot Dounia al snel opduikt en ook zij doodongerust zegt niet te weten wat er aan de hand is.

Een tweetal weken later brengen inspecteurs Lits en De Laet verschrikkelijk nieuws: in het kanaal werd een wagen teruggevonden met daarin de lichamen van Marc en Lennert. Een flashback toont hoe Marc vreesde te laat bij Mieke aan te komen en daarom een binnenweg langs het kanaal nam. Hij moest plots uitwijken voor een loslopende hond en de wagen belandde in het kanaal. Marc kwam al snel boven, maar dook terug onder water om Lennert uit het wrak te proberen bevrijden.

De begrafenis

Een week nadat de lichamen van Marc en Lennert geïdentificeerd werden, worden ze samen begraven. De begrafenis wordt door Kobe verzorgt. Mieke is kapot tijdens de begrafenis. Bij het liedje 'Slaap mijn kind' loopt Mieke naar het kistje van Lennert, daar wordt ze ondersteund door haar goede vriendin Eline en Kobe. Voor een grafsteen heeft Mieke niet onmiddelijk genoeg geld. Op het kerkhof leert ze Gaston kennen, hij is de onderhouder van de graven. Ze vraagt aan hem om zo lang er geen steen op het graf ligt, het graf te verzorgen.

Foto's