FANDOM

† Hilde De Mayer
Seizoenen nvt. Vraagteken
Eerste verschijning nvt.
Gespeeld door nvt.
Huidig beroep nvt.
Huidige partner Willem Feyaerts (Van den Bossche)
Kinderen Thomas Van den Bossche en Simon Feyaerts
Ouders Onbekend
Huidige categorie Personages Buiten Beeld
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnen

Algemene Informatie

Hilde De Mayer is een personage dat vanaf seizoen 23 vermeld wordt. Ze kwam het eerst ter sprake op 27 juni 2014 (aflevering 5325), wanneer Thomas zijn ouders gaat bezoeken op het kerkhof. Het personage is nooit in beeld geweest en is ook buiten beeld gestorven.

Familie en Liefdesleven

Hilde was de vrouw van Willem Feyaerts en de moeder van Thomas Van den Bossche en Simon Feyaerts.

Verhaallijnen

Jan Van den Bossche had als tiener een vriendinnetje genaamd Isabelle De Groot, de dochter van goede vrienden van Anna Dierckx en Pierre Van den Bossche. Door onverzichtigheid geraakte Isabelle zwanger. Omdat zij en Jan slechts tieners waren (Jan was op dat ogenblik 16 jaar) en een abortus in die tijd uitgesloten was, beviel Isabelle van Willem Feyaerts in een klooster, waar hij meteen werd afgestaan. Hij werd geadopteerd door de familie Feyaerts. Toen hij volwassen was, trouwde Willem met Hilde en kregen ze samen één zoon: Thomas Van den Bossche.

In april 2014 stierf Hilde samen met haar man in een auto-ongeval. Hun zoon Thomas gaat op zoek naar de familie Van den Bossche, de biologische familie van Willem. Willem was echter al begonnen aan deze zoektocht, maar hij heeft deze niet kunnen afmaken door het ongeval.

Op een dag duikt Thomas op in de omgeving van de Van den Bossches. Hij onthult dat Willem recentelijk ontdekte dat hij was geadopteerd en dat hij dan ook op zoek was naar zijn echte vader. Voordat Willem daarin slaagde, stierven hij en zijn echtgenote in een auto-ongeval. Thomas stootte bij het opruimen van de persoonlijke spullen van zijn ouders op adoptiedocumenten die hem linkten aan Anna. Wanneer Thomas haar opzoekt en hiermee confronteert, onthult ze dat Jan de vader van Willem is, en dat Thomas dus ook de kleinzoon van Jan is.

Later, in 2015, vertelt Thomas de familie dat hij nog een broer heeft: Simon Feyaerts. Hun reünie is van korte duur wanneer Thomas plots een hopeloos geval blijkt te zijn en dus sterft aan de gevolgen van zijn nierziekte.