FANDOM

Hilde Godemont
Seizoenen 1824 S24 hilde-profiel
Eerste verschijning Aflevering 4037 - 19 februari 2009
Laatste verschijning Aflevering 5410 - 19 december 2014
Gespeeld door Renilde Dewit

Kinderen Niko Schuurmans
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Hilde Godemont is een gastpersonage dat van 19 februari 2009 tot en met 19 mei 2009 vertolkt wordt door Renilde Dewit. Het personage keerde eenmalig terug op 19 december 2014.

Familie en Liefdesleven

Hilde is de moeder van Niko Schuurmans. Haar man liet haar en Niko in de steek, waardoor ze alleen instond voor de opvoeding van hun zoon. In 2010 blijkt Hilde een nieuwe vriend te hebben, met wie Niko het niet kan vinden. Jaren later komt Niko via zijn halfbroer, Steve Schuurmans, te weten dat hun vader overleden is. Tijdens het huwelijk van Niko en Mieke Van den Bossche maakt Hilde kennis met de schoonfamilie van Niko, namelijk de familie Van den Bossche.

Verhaallijnen

S18 E148 015

Na het gevecht tussen de bende van Niko en de bende van Sasha, wil Pierrot Van den Bossche wat Niko's reden is om zo bazig te doen over het pleintje in Mechelen. Pierrot beslist zijn woning te zoeken en vindt het doordat een voorbijkomende wandelaar de woonplaats van Niko kent. Wanneer Pierrot aanbelt, is het echter Hilde die de deur opent. Toch laat ze Pierrot binnen. Niko is toch niet zo gediend met het bezoek van de straathoekwerker en laat dit duidelijk merken. Hij stuurt Pierrot al snel terug wandelen, maar wil niet vertrekken voordat hij te horen krijgt waarom Niko de basketbalring van het pleintje gestolen heeft en zo bazig doet over de plek. Wanneer Pierrot doorheeft dat het gesprek op niets zal uitdraaien, neemt hij zijn gestolen jas en gaat ervan door.

Pierrot blijft daarna nog meerdere keren opduiken ten huize Godemont, maar Niko wil hem aanvankelijk niet zien. Het is Hilde die hem binnenlaat, waardoor de twee dan toch aan de praat geraken.

TrouwMiekeNiko2

Jaren later is Niko ondertussen volwassenen en zelfs verloofd met Mieke Van den Bossche. Hoewel hij al een tijdje geen contact meer heeft met zijn moeder, raadt zijn verloofde hem aan om Hilde uit te nodigen. Niko is niet meteen te vinden voor Mieke's idee en wil bedenktijd. Mieke kan hem uiteindelijk over de streep trekken wanneer ze Niko eraan laat herrineren dat haar eigen moeder Monique Stevens er niet bij zal zijn. Niko draait bij waardoor Hilde wordt uitgenodigd. Ze leert haar schoondochter Mieke en de familie Van den Bossche kennen op het huwelijk. Ze is dolgelukkig met de keuze van haar zoon. Na het huwelijk verdwijnt Hilde alweer uit beeld. Het is onduidelijk of ze sindsdien terug een goed contact heeft met Niko of niet.

In het 25ste seizoen gaan Anna en Albert op logement in de Mie&B. Albert wilt na een paar dagen naar huis, maar krijgt Anna niet mee. Niko beslist twee vriendinnen van zijn moeder uit te nodigen: Maria en José. Het plannetje van Albert lukt aangezien Anna jaloers wordt door het gezelschap van de twee zogezegde weduwen. Niet veel later vertrekken hij en Anna terug naar het rusthuis.

Foto's