Fandom

Familie Wiki

Isabelle Solie

2,764pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Isabelle Solie
Seizoenen 1011121314151617 Familie3467
Eerste verschijning Aflevering 2100 - 26 maart 2001
Laatste verschijning Aflevering 3752 - 19 januari 2008
Gespeeld door Marilou Mermans

Kinderen -
Ouders Albertine Solie en onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Isabelle Solie is een nevenpersonage dat van 26 maart 2001 tot en met 19 januari 2008 vertolkt wordt door Marilou Mermans.

Familie en Liefdesleven

Toen Isabelle in de serie terecht kwam was ze een ongehuwde vrouw die bij haar moeder Albertine Solie inwoonde. Toch hoopte ze nog steeds de man van haar dromen te ontmoeten en dat gebeurde toen ze Gustaaf Janssens leerde kennen. De twee trouwen halsoverkop maar hun liefdesgeluk blijft niet duren. Gustaaf sterft wanneer hij stikt in een stukje taart tijdens een etentje in De Lork.

Enkele jaren later begint Isabelle een goede vriendschapsrelatie met Rob Gerrits. Na de breuk tussen Rita Van den Bossche en Rob, groeit de vriendschap naar liefde en wil het koppel zelfs trouwen. Het leeftijdsverschil speelt hen echter parten en het koppel gaat uit elkaar. Ze had ook gevoelens voor Gaston Veugelen maar het is nooit tot een relatie gekomen.

Uiteindelijk komt Isabelle terug samen met haar jeugdliefde André Verhelst. De twee verhuizen samen naar Frankrijk. Een jaar later krijgt de familie echter het nieuws te horen dat André gestorven is.

Beroepsleven

Isabelle werkte jarenlang als secretaresse voor het advocatenkantoor van André.

Verhaallijnen

Eersteverschijning

Rita Van den Bossche en Rob Gerrits moeten dringend op zoek naar een nieuwe woonplaats omdat hun huis in vlammen opging dankzij de tussenkomst van aartsrivaal Sarah De Kunst. Hierdoor komt het koppel in de duplexwoning van Isabelle en haar bejaarde moeder Albertine Solie terecht.

Aanvankelijk klikt het helemaal niet tussen de nieuwe buren, vooral dankzij Albertine die altijd maar klaagt over haar nieuwe buren. Isabelle speelt altijd bemiddelaar tussen Albertine en Rita en ze kan ervoor zorgen dat de plooien worden gladgestreken. Hierdoor worden Rita en Isabelle goede vriendinnen.

Na de tijdsprong van 3 jaar, blijkt dat Isabelle en Rob een relatie begonnen zijn met elkaar. Ze zorgen samen ervoor dat Rita van de drank blijft, ookal blijkt dit niet goed te lukken. Rita is het bemoei van Isabelle en Rob beu en ze stapt op. Rob en Isabelle besluiten met elkaar te trouwen maar hun trouwplannen moeten ze uiteindelijk opbergen wanneer hun relatie stukloopt. Isabelle vindt dat het leeftijdsverschil tussen haar en Rob te groot is en ze is bang dat het huwelijk hierdoor zal mislukken. Ze voelt zich ook onzeker omdat Rob nog steeds veel voelt voor Rita.

Ondertussen start ze nog een hechte vriendschap met Gaston Veugelen. Gaston heeft duidelijk gevoelens voor haar maar Isabelle maakt hem duidelijk dat ze alleen vrienden wil blijven. Uiteindelijk begint ze opnieuw een relatie met André Verhelst, de vader van Evy Hermans met wie ze vroeger ookal een relatie heeft gehad. Samen met hem verhuist ze naar Zuid-Frankrijk omdat er niets meer haar in België houdt. Haar moeder Albertine woont immers al enkele jaren in Benidorm.

Op een dag krijgt Evy te horen dat haar vader gestorven is. Isabelle besluit (buiten beeld) om in Cyprus te gaan wonen, bij haar voormalige schoondochter Heidi Janssens en René D'hollander. Samen met Heidi heeft Isabelle haar handen vol met het runnen van de hotels.

Galerij

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het liefdesleven van Isabelle, zie hier.