Wikia

Familie Wiki

Jef Lits

1,872pages on
this wiki
Comments0
Jef Lits
Seizoenen 678910111213141516171820 Portret2007 Jef 1
Eerste verschijning 1996
Laatste verschijning Aflevering 4599 - 14 april 2011
Gespeeld door Stef Van Litsenborgh

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene InformatieEdit

Jef Lits is een nevenpersonage dat van 1996 tot en met 14 april 2011 vertolkt wordt door Stef Van Litsenborgh. Tot en met het 15de seizoen was Jef prominent aanwezig in de reeks, maar vanaf het 16de seizoen verkleinde zijn rol. Na enkele sporadische comebacks gedurende de volgende jaren is het personage voor het laatst te zien in het 20ste seizoen.

BeroepslevenEdit

Lits is jarenlang de inspecteur van de Lokale Politie met wie de Van den Bossches en vrienden steeds te maken krijgen. Hij heeft door de jaren heen samengewerkt met onder andere Jos Janssens, Lou Lieckens en Luc De Laet.

VerhaallijnenEdit

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Familie3891

Bart Van den Bossche en Brenda Vermeir worden nog altijd vastgehouden door Nel Veenstra, die zich almaar meedogenlozer opstelt. Jef is de twee op het spoor en komt te weten waar Nel de twee vermoedelijk vasthoudt. Daar aangekomen rijdt Nel net weg nadat ze het huis in brand heeft gestoken. Nadat ze Lits heeft opgemerkt is ze echter teruggereden om Lits te bedreigen met een pistool. Hij kan haar uiteindelijk overmeesteren en Bart en Brenda via het keldergat redden.

Jef werkt nog steeds als privé-detective en wordt op een dag gecontacteerd door Rita Van den Bossche. Haar ex-man Dirk Cockelaere is plotseling teruggekeerd uit de Verenigde Staten en Rita is er vast van overtuigd dat hij iets op zijn kerfstok heeft. Rita wil vooral vermijden dat Dirk contact zoekt met zijn biologische zoon Pierrot Van den Bossche. Jef gaat op onderzoek, en achtervolgt Dirk een hele tijd, maar moet tot de vaststelling komen dat hij helemaal niets verbergt. Nadien verdwijnt hij opnieuw uit beeld.

TriviaEdit

  • Stef Van Litsenborgh, de acteur die het personage Lits speelde, werkt ook in het echte leven bij de politie. Hij is Commissaris bij de lokale politie van Vilvoorde.

Foto'sEdit

Around Wikia's network

Random Wiki