Wikia

Familie Wiki

Jef Lits

2,113pages on
this wiki
Comments6
Jef Lits
Seizoenen 678910111213141516171820NODV Portret2007 Jef 1
Eerste verschijning 1996
Gespeeld door Stef Van Litsenborgh
Huidig beroep Inspecteur Lokale Politie
Huidige partner Onbekend
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Nevenpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Jef Lits is een nevenpersonage dat van 1996 tot en met mei 2009 en van februari 2011 tot en met 14 april 2011 vertolkt wordt door Stef Van Litsenborgh. Vanaf 6 juli 2016 duikt Van Litsenborgh terug in de huid van Jef Lits in de webafleveringen van Niko Op De Vlucht.

Beroepsleven

Lits is jarenlang de inspecteur van de Lokale Politie met wie de Van den Bossches en vrienden steeds te maken krijgen. Hij heeft door de jaren heen samengewerkt met onder andere Jos Janssens, Lou Lieckens en Luc De Laet.

Verhaallijnen

Binnenkort

Binnenkort

Familie1663

Didier De Kunst zit opgesloten in een psychiatrische instelling voor zijn misdaden. Wanneer Jef hem een bezoek brengt probeert hij hem te vermoorden met een geslepen staaf. Uit zelfverdediging trekt Jef zijn pistool en schiet hij Didier dood.

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Familie3891

Bart Van den Bossche en Brenda Vermeir worden nog altijd vastgehouden door Nel Veenstra, die zich almaar meedogenlozer opstelt. Jef is de twee op het spoor en komt te weten waar Nel de twee vermoedelijk vasthoudt. Daar aangekomen rijdt Nel net weg nadat ze het huis in brand heeft gestoken. Nadat ze Lits heeft opgemerkt is ze echter teruggereden om Lits te bedreigen met een pistool. Hij kan haar uiteindelijk overmeesteren en Bart en Brenda via het keldergat redden.

Jef werkt nog steeds als privé-detective en wordt op een dag gecontacteerd door Rita Van den Bossche. Haar ex-man Dirk Cockelaere is plotseling teruggekeerd uit de Verenigde Staten en Rita is er vast van overtuigd dat hij iets op zijn kerfstok heeft. Rita wil vooral vermijden dat Dirk contact zoekt met zijn biologische zoon Pierrot Van den Bossche. Jef gaat op onderzoek, en achtervolgt Dirk een hele tijd, maar moet tot de vaststelling komen dat hij helemaal niets verbergt. Nadien verdwijnt hij opnieuw uit beeld.

Jef vervoert samen met twee andere agenten Niko Schuurmans, die verdacht wordt voor de moord op June Van Damme, in een politiecombi. Wanneer Jef even niet oplet botst hij bijna tegen een postauto waardoor de combi tot stilstand komt. Niko ziet zijn enige kans om te ontsnappen en grijpt die. Jef contacteert zijn collega's en Stef Mortier die meteen de achtervolging achter Niko inzetten.

Trivia

  • Stef Van Litsenborgh, de acteur die het personage Jef Lets vertolkt, werkt ook in het echte leven bij de politie. Hij is commissaris bij de lokale politie van Vilvoorde.
  • 20 jaar na zijn debuut duikt Stef terug op als Lits in de webreeks Niko Op De Vlucht.

Foto's

Around Wikia's network

Random Wiki