FANDOM

Jenny Versteven
Seizoenen 24252627 Jenny Versteven 27 (2)
Eerste verschijning Aflevering 5368 - 22 oktober 2014
Gespeeld door Hilde Van Haesendonck
Huidig beroep Receptioniste en boekhoudster VDB Holding
Huidige partner -
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenTriviaQuotesFoto's

Algemene Informatie

Jenny Versteven is een nevenpersonage dat sinds 22 oktober 2014 vertolkt wordt door Hilde Van Haesendonck

Familie en Liefdesleven

Tijdens een gesprek tussen Mathias Moelaert en Jenny over Mathias' liefdesleven blijkt dat zij geen man heeft, maar dat ze wel op zoek is naar een jongere man. Enige tijd later vertelt Jenny 'dat ze een ervaren rot is in de liefde'. Jenny heeft ondertussen al meerdere keren haar oog laten vallen op iemand bij VDB, waaronder Rudi Verbiest en Lars De Wulf. Niet veel later krijgt ze zelfs gevoelens voor vrijgezel Benny Coppens. Haar behoeften blijven echter steeds onbeantwoord.

In mei 2017 lijkt Jenny nog steeds op veel jongere mannen te vallen. Na haar weekje vakantie in Tenerife lijkt ze er verliefd geworden te zijn op een jonge, grote, zwarte man genaamd Dieter. Dieter is een animator op het hotel in Tenerife waar Jenny verbleef.

Beroepsleven

Jenny heeft jarenlang als secretaresse gewerkt, maar ging daarna op pensioen. Omdat ze haar werk miste, solliciteerde Jenny voor de vacature bij BioPro-Made. Maanden later laat Mathias Jenny de boekhouding doen van zijn en Patricks repairatelier.

Wanneer Mathias zijn activiteiten met BioPro-Made wil afbouwen, biedt hij Jenny een parttime job als receptioniste bij VDB aan. Een week later gaat Jenny aan de slag op de boekhouding en springt ze af en toe in aan de onthaalbalie. Op 1 juni 2016 wordt duidelijk dat Mathias gestopt is met BioPro-Made.

Op 20 oktober 2016 beslissen Mathias en Patrick om te stoppen met het repairatelier. De reden hiervoor was dat het niet veel geld opbracht. Niet veel later wilt Jenny Benny's fulltime poetsvrouw worden, maar hij kiest echter voor Viv. Een dolverliefde Jenny is teleurgesteld. Ze beslist receptioniste en boekhoudster te blijven bij VDB.

Verhaallijnen

Trivia

  • Aanvankelijk dook Jenny slechts sporadisch op in de reeks als secretaresse van BioPro-Made en wat later van het repairatelier van Patrick en Mathias. Gedurende het najaar van 2015 wordt haar rol vergroot: Jenny krijgt een job bij VDB en wordt hierdoor deel van de vaste cast.
  • Een jaar later lijkt haar aandeel in de soap alweer fors verminderd te zijn. Zo komt ze slechts nog enkele afleveringen per maand in beeld. Van 7 februari 2017 tot en met 23 april 2017 was het personage tijdelijk niet te zien in de reeks.

Quotes

Jenny en Evy bespreken de moord op June Van Damme

Jenny: En ze ging juist beslissen welk merk van koffie ik moest bestellen. Allez, wat moet ik nu doen?
... Evy: En, wat hebt ge beslist?

Jenny: Ik heb de lekkerste gekozen...Ik zou dat gewoon kunnen worden, zo mijn eigen baas zijn.

Foto's