FANDOM

Media xll 8197635
Jo Hens
(Kontich, 29 augustus 1988) is een Vlaams acteur die sinds 2009 te zien is als Niko Schuurmans in de VTM-serie Familie. Hij was ook gedurende enkele jaren presentator bij de jongerenzender TMF en is frontzanger van de coverband Level Six.

Persoonlijk leven

Jo Hens komt uit een gezin met vier kinderen. Hij heeft twee broers en een zus die respectievelijk Pim, Toon en Lore heten. Jo volgde de opleiding "Woord en drama" aan het Lemmensinstituut en vervolledigde dit met een jaar "Kleinkunst" aan het Herman Teirlinck Instituut.

Film

Als kind speelde Jo Hens de rol van Dwerg in de eerste Blinker-film.

Televisie

Jo is bij de Vlaamse kijkers vooral bekend om zijn rol als Niko Schuurmans in Familie, een personage dat sinds januari 2009 op het scherm te zien is. Aanvankelijk was de rol van Niko klein en van tijdelijke aard, maar Jo Hens bleek dermate in de smaak te vallen bij (vrouwelijk) Vlaanderen, dat al snel besloten werd om Niko als volwaardig personage aan boord te houden.

Jo Hens was naast zijn rol in Familie en verscheidene gastrollen ook sedert 2010 een vast gezicht van de jongerenzender TMF. In 2012 werden de schermgezichten bij TMF de laan uitgestuurd, maar sporadisch werkt Jo nog wel voor de zender als reporter/presentator van de "Stressfactor"-evenementen.

In 2013 nam hij deel aan de schoonspringwedstrijd De Grote Sprong op VTM. Hij strandde daarbij reeds in de voorronde.

Jaar Titel Rol Opmerking Foto
2009 - heden Familie Niko Schuurmans Soap - hoofdrol Familie 5824 001
2013 Binnenstebuiten Louis Van den Abeele Serie - gastrol Johensbinnenstebuiten
2010 Zone Stad Ricky Steemans Serie - gastrol Johenszonestad
2010 De Kotmadam Chris Serie - gastrol
2010 Dag & Nacht Karim Serie - gastrol
2009 Aspe Mario Mollinari Serie - gastrol
2009 Click-ID Kruier Serie - gastrol
2003 Flikken Thierry Arras Serie - gastrol