FANDOM

Jos Janssens
Seizoenen 7891011121314 JosJanssensPortret
Eerste verschijning Voorjaar 1997
Laatste verschijning Najaar 2004
Gespeeld door Gerry Cracco

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Jos Janssens is een nevenpersonage dat van voorjaar 1997 tot en met najaar 2004 vertolkt wordt door Gerry Cracco.

Beroepsleven

Jos is een politie-inspecteur bij de federale politie en was jarenlang de vaste partner van inspecteur Jef Lits. Janssens heeft er een probleem mee dat Lits tijdens hun onderzoeken vaak buiten de lijntjes kleurt, maar geen haar op zijn hoofd zou eraan denken om hem te verraden of tegen te werken. De twee houden er naast hun frequente gekibbel op de werkvloer dan ook een sterke vriendschap op na. Door zijn slechte levensstijl krijgt Jos een hartaanval en moet hij verplicht op vervroegd pensioen. Hij wordt opgevolgd door Lou Lieckens.

Verhaallijnen

Inspecteur Jef Lits onderzoekt de ontsnapping van Didier De Kunst en de brand bij het FAIC met de hulp van zijn nieuwe vaste partner Jos Janssens. Hun onderzoek zich echter op een dood spoor, maar ze proberen René D'hollander aan de tand te voelen. Ze zijn ervan overtuigd dat hij iets met de ontsnapping te maken heeft. Jef heeft er zijn persoonlijke strijd van gemaakt om Didier te vinden, en kleurt daarom vaak buiten de lijntjes. Jos durft zijn partner niet op de vingers tikken, maar kibbel wel geregeld over Jefs methodes.

Seizoen8 6
Seizoen8 7

René D'hollander heeft in Marbella Didier De Kunst neergeschoten en sindsdien ontbreekt elk spoor van hem. Iedereen is ervan overtuigd dat hij overleden is en Lits en Janssens laten hun zaak rusten. Ze helpen mee met de zoektocht naar Daniëlle Vinck, de vrouw die Hanne Van den Bossche ontvoerd heeft. Na enkele opzoekwerken, komen ze er achter dat Daniëlle van adel was en ze brengen Brenda Vermeir en Bart Van den Bossche in contact met de graaf en gravin van Rullingen.

Guido Van den Bossche ontvangt opnieuw dreigbrieven en verdachte pakketjes en in eerste instantie denken Lits en Janssens dat Didier er iets mee te maken heeft. Wanneer Guido met Els D'hollander naar Isla Margarita vertrekt voor zijn operatie, gaan Lits en Janssens mee om hem te beschermen. Ze ontdekken er van Theresa, de assistente van dokter Coleman, dat ze benaderd zijn door een vreemde man. Lits onderzoekt de dood van Didier en vreest dat hij nog steeds in leven is. Het is uiteindelijk met de hulp van Theresa, dat ze Didier kunnen oppakken en hij wordt naar België gevoerd.

In België beginnen de ondervragingen, maar Didier werkt niet echt mee. Ze laten een psycholoog bij Didier langskomen, omdat hij niet wil meewerken. Wanneer Lits hem gaat bezoeken in de gevangenis, probeert Didier hem aan te vallen. Lits heeft geen andere keuze dan Didier neer te schieten. Hij sterft ter plaatse.

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Lits brengt zijn collega in allerijl naar het ziekenhuis.

Foto's