FANDOM

Jurgen Dens
Seizoenen 24 S24-Jurgen portret
Eerste verschijning Aflevering 5374 - 30 oktober 2014
Laatste verschijning Aflevering 5394 - 27 november 2014
Gespeeld door Seppe Cosyns

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnen

Algemene Informatie

Jurgen Dens is een gastpersonage dat van 30 oktober 2014 tot en met 27 november 2014 vertolkt wordt door Seppe Cosyns.

Verhaallijnen

Jurgen is een jeugdkennis van Niko Schuurmans. Ze zaten samen op de middelbare school. Volgens Niko was Jurgen toen een luilak van het Gothic-type. Het verbaast hem dan ook wanneer Jurgen plots opduikt in de Jan en Alleman en het geld rijkelijk laat rollen. Hij blijkt inmiddels als aannemer te werken en is dan ook geïnteresseerd in het huis van Kristina Delcourt, dat rond die tijd in de Jan en Alleman openbaar zal worden verkocht.

Door zijn ontmoeting met Jurgen ontstaat bij Niko de drang om zich ook professioneel op te werken, in plaats van zijn hele verdere leven in het café te blijven staan. Hij mag een tijdje meelopen met Jurgen en krijgt nadien van hem een bijbaantje als chauffeur voor de bouwvakkers. Al snel ontdekt Niko dat een aantal onder hen illegaal in het land zijn. Jurgen zegt dat hij beseft wat de gevaren van deze praktijken zijn, maar dat dit in de sector nu eenmaal gebruikelijk is en dat zowel hijzelf als de illegalen hier financieel beter van worden. 

Op een avond is Maarten Van den Bossche er getuige van hoe Jurgen een lijk in het kanaal dumpt. Wanneer Niko dit te weten komt en hij Jurgen hiermee confronteert, zegt die dat het om bouwvakker Dieumerci Ouattara gaat, die tijdens de werken van een stelling viel en op slag dood was. Niko wil naar de politie stappen, maar Jurgen reageert dreigend dat hij dat maar beter niet zou doen. Een dag later staat Dieumerci's zoon Bodé Ouattara bij Niko voor de deur en blijkt hij door Jurgen in elkaar te zijn geslagen. Niko wil naar de politie stappen, maar Jurgen blijkt spoorloos verdwenen.