FANDOM

Justin Cockelaere
Seizoenen 2223 Justincockelaere
Eerste verschijning Aflevering 5015 - 22 februari 2013
Laatste verschijning Aflevering 5282 - 29 april 2014
Gespeeld door Mathias Van Mieghem

Kinderen -
Ouders Dirk Cockelaere en Nathalie Debie
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Justin Cockelaere is een nevenpersonage dat van 22 februari 2013 tot en met 29 april 2014 vertolkt wordt door Mathias Van Mieghem.

Familie en Liefdesleven

Justin is de zoon van Nathalie Debie en Dirk Cockelaere. Hij werd geboren in de VS, maar groeide op zonder zijn vader. Dirk verliet zijn gezin namelijk toen Justin en zijn zusje Gail Cockelaere nog baby's waren. Wanneer Dirk jaren later terug contact zoekt, sluit Justin hem meteen terug in zijn armen, terwijl Gail veel argwanender is.

Beroepsleven

In de Verenigde Staten probeert Justin een acteercarrière uit te bouwen en hij gaat naar verschillende castings. Hij is er echter nog niet in geslaagd een noemenswaardige rol te pakken te krijgen.

Verhaallijnen

Familie afl5035 01

Nathalie heeft Dirk kunnen overtuigen om opnieuw contact te zoeken met hun volwassen kinderen Justin en Gail Cockelaere. Dirk verdween kort na hun geboorte uit hun leven omdat zijn huwelijk met Nathalie op de klippen liep. Zowel Gail als Justin reizen naar België om hun vader te ontmoeten. Justin heeft zijn vader al snel vergeven en probeert er een mooie tijd van te maken. Gail daarentegen is minder enthousiast. Terwijl ze in België zijn, willen ze ook andere delen van Europa ontdekken en Justin vertrekt samen met zijn zus op een mini-rondreis door Europa. Nadien blijft hij nog enkele dagen bij zijn familie en keert hij terug naar de VS.

Familie 5254 01
Familie 5268 04
59

Een half jaartje later keren zowel Justin als zijns zus Gail Cockelaere terug naar België om de feestdagen samen met zijn gezin te vieren. Daar merkt Justin al dat er iets aan de hand is met zijn vader, omdat hij zich vreemd gedraagt.

Enkele weken later vertellen Dirk Cockelaere en Nathalie Debie via een skypegesprek dat Dirk de ziekte van Alzheimer heeft en graag zijn kinderen nog eens wil zien. Justin reist samen met zijn zus en Pierrot Van den Bossche naar België en ze komen te weten dat Dirk van plan is om euthanasie te plegen. Justin vindt het niet kunnen dat zijn ouders dat detail niet vermeld hadden tijdens hun gesprek. Hij leert het echter aanvaarden en probeert nog zoveel tijd mogelijk met zijn vader door te brengen voor zijn dood.

Na de begrafenis keren Gail en Pierrot terug naar huis, maar besluit Justin wat langer in België te blijven om zijn moeder te steunen tijdens deze moeilijke periode. Het gaat echter veel slechter met Nathalie dan eerst gedacht. Ze eet niet meer en wil niet meer gaan werken. Justin probeert de hulp van zowel Rita Van den Bossche als Trudy Tack de Rixart de Waremme in te schakelen.

Dan neemt Nathalie een onverwachte beslissing: ze wil terug naar Amerika verhuizen. Ze fleurt weer helemaal op omdat ze weer een doel heeft in haar leven. Justin vertrekt met een gerust hart terug naar de VS en enkele dagen nadien neemt ook Nathalie afscheid van België.

Foto's