FANDOM

† Karel Van Winckel
Seizoenen nvt. Kruis
Eerste verschijning nvt.
Gespeeld door nvt.
Huidig beroep nvt.
Huidige partner Agnes Moelaert
Kinderen Delphine Van Winckel
Ouders Onbekend
Huidige categorie Personages Buiten Beeld
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenTrivia

Algemene Informatie

Karel Van Winckel is een personage dat vanaf seizoen 23 vermeld wordt. Het personage is nooit in beeld geweest en is ook buiten beeld gestorven.

Familie en Liefdesleven

Karel was de echtgenoot van Agnes Moelaert, de vader van Delphine Van Winckel en de schoonbroer van Mathias Moelaert.

Verhaallijnen

Net zoals zijn dochter Delphine had Karel borderline. Jarenlang werkte hij zich te pletter op de scheepswerf van Agnes en Mathias hun vader. Door zijn harde werk vond Karel het vanzelfsprekend dat hij het bedrijf zou overnemen na de dood van zijn schoonvader. Tegen zijn verwachtingen in werd het bedrijf echter overgelaten aan Mathias. Volgens Mathias stond dit al lang vast, maar Karel wilde dit niet begrijpen en voelde zich opzij geschoven door de familie. Hij was zo kwaad dat hij met Agnes en Delphine naar Frankrijk verhuisde, waar Karel uiteindelijk zelfmoord pleegde. Doordat hij dit niet kon verkroppen en zelfmoord pleegde, geloofde Agnes jarenlang dat Karels dood de schuld is van haar bloedeigen broer. Deze beschuldiging geeft Agnes ook door aan haar dochter, die het fijne hiervan wilt weten en naar België verhuist om wraak te nemen op Mathias. Met veel tegenzin reist Agnes haar zieke dochter achterna en komt ze na vele jaren terug in contact met Mathias. Na een tijdje kan Mathias tot zijn zus doordringen en beseft Agnes dat Karels zelfmoord niet Mathias' schuld is, maar dit eerder een gevolg was van zijn ziekte.

Trivia

  • Bij fans ontstond de theorie dat Karel en Delphine familie kunnen zijn van Jans ex-vrouw Nele Van Winckel omwille van hun achternamen en ze allemaal in Frankrijk wonen. Tot op de dag van vandaag hebben de fans geen antwoord gekregen op deze speculatie. Een andere theorie is dat de makers toevallig de achternaam Van Winckel hebben uitgekozen. Een daadwerkelijke band met Nele zou natuurlijk altijd kunnen, maar daarover is (nog) niets bevestigd. Wat we wel weten is dat buiten Nele en haar vader indertijd nooit over andere familieleden werd gesproken. De reden waarom ze toen naar Frankrijk verhuisden, was omdat haar toenmalige vriend er een huis had gekocht.