FANDOM

Koen Daelman
Seizoenen 23 Koen Daelman
Eerste verschijning Aflevering 5274 - 17 april 2014
Laatste verschijning Aflevering 5304 - 29 mei 2014
Gespeeld door Ludo Busschots

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnen

Algemene Informatie

Koen Daelman is een gastpersonage dat van 17 april 2014 tot en met 29 mei 2014 vertolkt wordt door Ludo Busschots. 

Verhaallijnen

Familie 5275 005
Familie 5276 001

Zjef De Mulder raakt verslaafd aan het kaartspelletje poker en overtuigt Jan Van den Bossche om een pokeravond te organiseren in de Jan en Alleman. Weliswaar is het niet de bedoeling om voor geld te spelen, aangezien dit in een gewoon café verboden is, maar Zjef belandt aan de tafel van Koen Daelman, die stiekem weigert zich daaraan te houden.

De volgende dag wordt Jan door Koen benadert met het voorstel om op wekelijkse basis een pokeravond te organiseren, waar wel openlijk voor geld mag worden gespeeld. Aanvankelijk gaat Jan niet akkoord, maar hij zwicht uiteindelijk voor de extra omzet die hij hierdoor kan draaien.

Zjef wordt helemaal meegezogen in de pokerspelen en kan al snel zijn schulden niet meer aflossen. Koen stelt hem een lening voor, maar begint Zjef al snel te bedreigen wanneer blijkt dat hij deze niet binnen de afgesproken termijn kan terugbetalen. Uiteindelijk vindt Zjef financiële steun bij Rudi Verbiest en ontvangt Koen alsnog zijn geld. Rond diezelfde tijd valt de kansspelcommissie binnen in het café, wat meteen het einde betekent van de wekelijkse pokeravond. Koen verdwijnt dan ook uit beeld en Jan krijgt bovendien een fikse boete omdat hij illegale pokerwedstrijden organiseerde.