FANDOM

† Kristina Delcourt
Seizoenen 2224 S24-kristina-avatar
Eerste verschijning Aflevering 5083 - 30 mei 2013
Laatste verschijning Aflevering 5383 - 12 november 2014
Gespeeld door Twiggy Bossuyt

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Kristina Delcourt is een gastpersonage dat van 30 mei 2013 tot en met 26 juni 2013 en van 16 oktober 2014 tot en met 12 november 2014 vertolkt wordt door Twiggy Bossuyt.

Familie en Liefdesleven

Tijdens een gesprek met Rita Van den Bossche wordt duidelijk dat Kristina is weggegaan bij haar man Jempie. Hij sloeg Kristina en had een ernstig drankprobleem. Later blijkt dat ze in een vechtscheiding zijn verwikkeld. Kristina heeft eventjes een oogje op Dirk Cockelaere, maar hij wijst haar vriendelijk af.

Meer dan een jaar later is er veel veranderd in het leven van Kristina, want ze is even getrouwd geweest met de rijke beursmakelaar Jean-Paul Delcourt. Na zijn dood erfde ze zijn volledige fortuin.

Verhaallijnen

Rita Van den Bossche leert de drink- en praatgrage Kristina op café kennen en ziet in haar een goede vriendin. Op het eerste zicht is Kristina zeer behulpzaam en biedt ze een luisterend oor voor Rita haar problemen. Rita heeft echter niet door dat Kristina van haar profiteert en op regelmatige basis haar geld steelt.

Dirk Cockelaere en Patrick Pauwels vermoeden dat Kristina niet zuiver op de graat is, maar Rita reageert razend op die verdachtmakingen. Kristina krijgt lucht van de beschuldigingen en doet er alles aan om Rita verder tegen Dirk en Patrick op te zetten. Dat leidt ertoe dat ze haar vrienden verliest, waardoor Kristina rustig haar gang met haar kan gaan.

Wanneer Kristina haar auto moeten laten repareren, heeft ze hier geen geld voor. Ze wekt medelijden op bij Rita, die besluit haar 800 euro te lenen. Later komt Kristina opzetten met een verhaal over haar scheiding: ze moet haar ex-man een vergoeding van 4000 euro betalen, en ook dat geld heeft ze niet. Rita wil haar de som lenen, maar vraagt Kristina wel om eerst het vorige bedrag terug te betalen. Kristina reageert gepikeerd en probeert op het gemoed van Rita in te werken. Ze beschuldigt Rita ervan haar niet te vertrouwen en geen echte vriendin te zijn. Kristina gaat kwaad weg en zegt dat ze dan maar op zoek zal gaan naar de 800 euro.

Rita is ongerust wanneer ze Kristina niet meer kan bereiken. Na tientallen telefoontjes, neemt Kristina eindelijk op en zegt ze geïrriteerd dat ze in de problemen zit en dat Rita nog lang op haar geld zal mogen wachten, waarna ze weer inhaakt. Het begint bij Rita door te dringen dat Kristina geen goede bedoelingen had. Haar vrees wordt werkelijkheid wanneer ze er haar rekeninguittreksels op naslaat: Kristina heeft de bankrekening van Rita volledig geplunderd.

Jan Van den Bossche krijgt een notaris over de vloer met de boodschap dat een zekere mevrouw Delcourt haar huis openbaar wil verkopen in de Jan en Alleman. Deze mysterieuze vrouw zou vol lof zijn over de familie Van den Bossche en vooral over Jan en Rita Van den Bossche. Wanneer het tweetal te weten komt dat het om Kristina gaat, zijn ze even van hun melk. Jan wil haar liefst zo snel mogelijk zien vertrekken, omdat ze Rita veel last heeft bezorgd. Rita stelt zich vergevingsgezind op en besluit te luisteren naar haar verhaal. Kristina trouwde enige tijd geleden met een rijke beursmakelaar genaamd Jean-Paul Delcourt. Jean-Paul is inmiddels overleden waardoor Kristina zijn fortuin geërfd heeft. Nu dat Jean-Paul er niet meer is, wil ze hun huis verkopen. Kristina biedt ook haar excuses aan bij Rita omwille van hun verleden samen en wil het goedmaken door het gestolen geld terug te betalen.

Rita en Kristina worden al snel terug dikke vriendinnen, waardoor Kristina geregeld blijft langskomen in de Jan en Alleman. Ze wil nog extra tonen dat ze veranderd is door de dansmarathon, georganiseerd door Gunther Poucke, te sponsoren. Jan komt stilaan tot inkeer en begint zich minder en minder te verzetten tegen de vriendschap van zijn zus met Kristina. Wel ergert hij zich nog aan het feit dat Kristina er niet verlegen om is een aantal glazen te veel te drinken in het bijzijn van Rita. Op een avond komt de politie met het nieuws dat Kristina verongelukt is. Ze reed met 1,8 promille alcohol in haar bloed tegen de oplegger van een vrachtwagen. Rita beslist om samen met Patrick Pauwels naar de begrafenis van Kristina te gaan en van de notaris komt ze te weten dat ze in het testament van Kristina stond. Rita erft haar volledige fortuin.

Foto's