FANDOM

Kurt Smits
Kurt
Vorige Gastpersonages

Acteur

Bart Van Avermaet

Debuut

2001

Einde

2001

Reden

Gearresteerd

Kurt Smits is een gevaarlijke psychopaat die een tijdje de omgeving van de Van den Bossches teistert..

Algemene informatie

Kurt Smits is een gastpersonage dat verschillende maanden te zien is in 2001. De rol wordt gespeeld door Bart Van Avermaet.

Verhaallijnen

De omgeving van de Van den Bossches wordt al geruime tijd geteisterd door een psychopaat die het op jonge vrouwen heeft gemunt. Een zekere Kurt Smits komt bij pastoor Walter Dierckx biechten dat hij de dader is. Walters geweten knaagt, want volgens de regels van de kerk mag hij hem niet verraden.

Wanneer uiteindelijk ook Femke Maeterlinck een slachtoffer van hem wordt, beseft Walter dat hij niet langer kan zwijgen. Smits wil geen risico nemen en wil ook Walter uitschakelen. Hij is van plan Walter te vermoorden in zijn appartement, maar op dat moment is enkel diens beste vriend pater Pierre in de woonst aanwezig. Smits doet zich voor als een vriend van Walter in de hoop hem gewoon te kunnen opwachten, maar al snel krijgt pater Pierre in de gaten dat er iets niet pluis is. Het komt tot een handgemeen waarbij Smits hem neersteekt. Op het lichaam laat Smits een boodschap achter voor Walter.

Na verloop van tijd kan Smits worden opgepakt. Op zijn proces wordt hij veroordeeld tot een jarenlange gevangenisstraf.