FANDOM

Lars De Wulf
Seizoenen 2627 Familie portret2017 lars 02
Eerste verschijning Aflevering 5774 - 5 september 2016
Gespeeld door Kürt Rogiers
Huidig beroep Aandeelhouder en CEO VDB Holding
Huidige partner Marie Devlieger
Kinderen Daan Devlieger
Ouders Marianne De Wulf en onbekend
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaQuotesBezittingenGeneriekGalerijFoto's

Algemene informatie

Lars De Wulf is een hoofdpersonage dat sinds 5 september 2016 vertolkt wordt door Kürt Rogiers.

Familie en Liefdesleven

Lars groeit op als zoon van Marianne De Wulf, een rijke industrieel. Ze was een nymfomane workaholic die Lars en zijn jongere zus Amelie De Wulf als alleenstaande moeder opvoedde. Of beter, liet opvoeden door nanny's. Tijdens het 26ste seizoen wordt duidelijk dat Marianne nog in leven is. Wie de vader van Lars is, heeft ze nooit verteld. Omdat hij opgevoed is door nanny's, heeft Lars nooit geleerd om een band met iemand aan te gaan. Als tiener was Lars een buurjongen van Peter Van den Bossche en Veronique Van den Bossche en was hij reeds een vrouwenversierder.

In het najaar van 2016 maakt Lars zijn verschijning bij VDB en laat meerdere vrouwenharten sneller slaan, waaronder die van Hanne Van den Bossche en Jenny Versteven. In oktober 2016 wordt duidelijk dat Lars vrijgezel is. Maar dat houdt hem niet tegen om in zijn hotelsuite meermaals vrouwelijk gezelschap te ontvangen, waaronder advocate Alexandra Verhaegen.

Wanneer Lars Mieke Van den Bossche in dienst neemt als directiesecretaresse bij VDB, flirten de twee erop los. Dit draait uit op vurige sekspartijen op zijn bureau. Uiteindelijk laat Mieke hem links liggen van zodra Wim Veugelen terug een relatie met haar wilt. Niet veel later krijgen Lars en Veronique Van den Bossche gevoelens voor elkaar, maar houden beiden zichzelf in bedwang. Tot nu toe heeft Veronique twee keer met Lars gekust ten tijde van haar relatie met Mathias Moelaert. Lars heeft terug contact met Marie Devlieger, 1 van zijn oude vlammen. Marie spreekt met hem af en vertelt dat ze zwanger is van Lars.

Studies en Beroepsleven

Na het faillissement van Kitchtech, ging Lars verder studeren als handelsingenieur. Hij start op eigen houtje het bedrijf van zijn moeder terug op en maakt het groter dan ooit. Van zodra het bedrijf terug rendabel is, was het niet meer interessant voor Lars en hij nam een sabbatjaar om te reizen. In 2015 heeft Lars voor Karl Lagerfield gewerkt. Het laatste bedrijf waar hij CEO was, was iDex.

Wanneer VDB Fashion in 2016 op de rand van het faillissement staat, komt Lars als redder in nood om geld te investeren in de zaak. Hij heeft juist een sabbatjaar achter de rug en heeft zin in een nieuwe uitdaging. Hij wordt de grootste aandeelhouder en CEO van het bedrijf.

Verhaallijnen

De jonge Lars De Wulf groeit op in een omgeving vol geld en macht, maar heeft nooit echt liefde gekend van zijn moeder. Hij werd opgevoed door verschillende nanny's en heeft nooit de identiteit van zijn vader geweten. Net zoals zijn moeder Marianne, stapt Lars in de zakenwereld. Eerste als CEO van Kitchtech, het bedrijfje van zijn moeder, nadien bij andere bedrijven.

Familie 5774 007
Familie 5777 006
Familie 5779 005
S26 afl5782 049
S26 afl5785 039
Familie 5793 002
Familie 5802 005
Familie 5786 006
S26 afl5806 006
S26 afl5809 019
Familie 5809 006
Familie 5810 004
Familie 5816 005
Familie 5819 001
Familie 5825 004
Familie 5841 004
Aflevering 5845-5
Familie 5848 003
Familie 5858 004
S26 afl5860 053
Familie amelie erikavantielen 001
Familie 5873 001
Familie 5879 003
Familie 5882 002
Lars-Dewulf-1
16487176 10155071733242491 2842018102828467768 o
76390727

Wanneer VDB Fashion op de rand van het faillissement staat, komt Lars op de proppen om geld te investeren in de zaak. Hij heeft juist een sabbatjaar achter de rug en heeft zin om zijn tanden in een nieuw project te steken. Hij wordt de grootste aandeelhouder en CEO van het bedrijf en krijgt vanaf dag 1 al veel respect van zijn nieuwe werknemers. Vooral Jenny Versteven en Hannah Van den Bossche zijn enorm onder de indruk. Veronique Van den Bossche en Peter Van den Bossche vinden het moeilijk om hun bedrijf uit handen te geven, maar willen ervoor zorgen dat Lars zich thuis voelt. Zeker omdat ze Lars uit het verleden nog kennen. Al krijgt Veronique meteen slecht nieuws te verwerken, wanneer Lars haar voorstelt om haar kantoor af te staan aan Simon, die als personeelsdirecteur meer privacy nodig heeft.

Lars wil van VDB Fashion terug een gezond bedrijf maken en wil op goede voet staan bij alle werknemers. Zo geeft hij Jenny en Evy Hermans meer verantwoordelijkheid, wat niet in goede aarde valt bij Veronique. Zij voelt zich steeds meer een buitenstaander in haar eigen bedrijf, maar slaagt erin om professioneel te blijven. Lars geeft zijn personeel ook de toestemming om met glijdende uren te werken, waardoor Veronique ervoor kiest om vooral van thuis uit te werken. Maar dat is niet naar de zin van Lars en hij probeert Veronique uit haar tent te lokken daar bepaalde taken aan Evy en Simon Feyaerts toe te vertrouwen, die normaal voor Veronique zouden zijn.

Lars beslist het contract met 9House te behouden en hiervoor een extra lening aan te gaan bij de bank. Hij wilt tevens dat Hannah hem de nieuwe collectie van juni 2016 bezorgt, zodat hij deze zo snel mogelijk kan voorleggen aan 9House. Hij wil ook dat Hannah de onderhandelingen met 9House zelf voor haar rekening neemt, maar het wordt snel duidelijk dat ze hiervoor de juiste ervaring mist. Lars begint te twijfelen of de job van hoofdontwerpster voor haar is weggelegd en wil Rudi Verbiest terug binnenhalen. Hij heeft echter een andere job aangenomen, maar Lars kan Veronique inschakelen om Rudi te overtuigen terug te keren. Wanneer ze in haar opzet slaagt, maakt Lars duidelijk dat ze een goed team zijn en dat ze elkaar nodig hebben om van Fashion terug een gezond bedrijf te maken.

Hannah vraagt Lars mee uit op date, maar hij lijkt geen interesse te hebben voor haar. Lars wil vooral met Veronique optrekken en vraagt haar mee om naar een zakendiner te gaan met een nieuwe potentiële leverancier. De man in kwestie gedraagt zich echter seksistisch tegenover Veronique en zij pikt het niet dat Lars haar als 'eye candy' meepakt.

Mathias Moelaert begint zijn twijfels te krijgen over het verleden van Veronique en Lars en gaat op zoek naar antwoorden op zijn vragen. Veronique geeft toe dat Lars vroeger een buurjongen was en dat hij de allereerste jongen was waarmee ze ooit gekust heeft. Het wordt al snel duidelijk dat Lars een boon heeft voor Veronique wanneer hij haar verdedigd tegenover Simon. Lars is het beu dat Simon steeds ruzie zoekt en ontslaat hem. Hij geeft nadien zijn job aan Veronique, waardoor ze terug in haar eigen kantoortje kan. Wanneer Evy vervolgens aangevallen wordt door Simon, voelt Lars zich schuldig en wil hij Evy een bezoekje brengen.

Wat later ontdekt Jenny Versteven dat Lars in een chique suite van een hotel woont én dat hij vrijgezel is. De suite bevat onder andere een stoombad, jacuzzi en fitnessruimte. Lars spendeert er wel niet altijd de nacht alleen, want hij heeft vaak vrouwelijk gezelschap dat over de vloer komt. Hij probeert bovendien Veronique uit haar tent te lokken en nodigt haar uit om iets te gaan drinken in de bar van zijn hotel. Bovendien wil Lars Mathias beter leren kennen en de twee gaan samen fitnessen zodat Lars hem kan uithoren over zijn relatie met Veronique.

Lars en Mathias maken er een gewoonte van om samen naar de fitness te gaan en Lars maakt van de gelegenheid gebruik om informatie over Veronique los te peuteren. Hij kan Mathias ervan overtuigen dat alle vrouwen ooit willen trouwen, zelfs Veronique. Dankzij Lars begint Mathias het idee wel leuk te vinden en hij koopt een ring om haar ten huwelijk te vragen.

Lars krijgt te horen dat er een financiële audit zal gebeuren bij VDB Fashion en hij wil Veronique hiervoor inschakelen om dit tot een goede afloop te brengen. Tot Lars plots bezoek krijgt van Simon met een bijzonder voorstel. Hij geeft toe dat hij de fiscus getipt heeft om er zo voor te zorgen dat hij zijn job zal terugkrijgen. Simon is namelijk de enige die genoeg expertise heeft om de audit goed voor te bereiden. Lars wil niets weten van zijn voorstel en zet Simon alweer aan de deur.

Wanneer Lars een afspraakje heeft met Alexandra, een bekende én getrouwde strafpleiter, maakt Simon hier gretig gebruik van om Lars te chanteren met foto's die hij gemaakt heeft. Lars wil niet toegeven aan zijn chantages, tot ook Alexandra de foto's toegestuurd krijgt en Lars smeekt om niets te laten lekken. Lars geeft Simon daarom een job bij de boekhouding, maar stelt wel enkele voorwaarden. Hij mag zich bijvoorbeeld niet bemoeien met het dagelijkse bestuur en is niet welkom bij het kaderpersoneel. Simon gaat akkoord.

Nu Simon terug opduikt bij VDB Fashion, beseft Lars dat de familie Van den Bossche hier niet tevreden mee zal zijn, vooral Veronique. Hij blijft daarom Mathias pushen om Veronique ten huwelijk te vragen. Op de dag dat Simon begint, probeert Lars Veronique thuis te krijgen en hij vertelt tegen Mathias dat hij haar dan ten huwelijk kan vragen. Veronique is argwanend en gaat niet meteen in op het voorstel van Lars, waardoor ze Simon onder ogen komt. Vol woede gaat ze naar huis, waar Mathias klaarstaat om haar ten huwelijk te vragen. Veronique denkt meteen dat Mathias en Lars onder één hoedje spelen en is razend waardoor ze Mathias moet afwijzen. Lars en Veronique hebben nadien een goed gesprek met elkaar over haar relatie met Mathias en de terugkomst van Simon. Hij kan Veronique overtuigen dat Mathias er niets mee te maken heeft, maar Veronique heeft twijfels over haar relatie.

Jenny vindt dat ze te veel werk heeft en Lars wil dit probleem oplossen door een directiesecretaresse te zoeken. Er komen verschillende sollicitanten over de vloer, maar Lars is op zoek naar iemand die er uitspringt. Op aanraden van Peter en Mathias, solliciteert Mieke Van den Bossche voor de job, al heeft ze totaal geen ervaring. Toch kan ze Lars overtuigen met haar looks en durf. Het wordt al snel duidelijk dat Lars meer geïnteresseerd is in het uiterlijk van Mieke en de twee flirten erop los. Hij nodigt haar uit voor een glaasje te komen drinken in zijn hotel, maar wanneer hij haar uitnodigt op zijn kamer, wijst Mieke hem af.

De dagen nadien blijft Mieke hem uitdagen en Lars laat haar naar Fashion komen op een feestdag. Het komt tot een hevige vrijpartij op zijn bureau, maar nadien besluiten ze het bij één keer te houden. Zeker wanneer Mieke vertelt dat ze terug samen is met haar ex-man Wim Veugelen.

Bij Fashion komt de gevreesde belastingsinspectie langs en samen met Simon, maakt Lars alles in gereedheid om het zo vlot mogelijk te laten verlopen. Tot zijn verbazing is alles volledig in orde, maar Lars wacht niet lang om Simon terug op zijn plaats te zetten. Hij ontslaat hem onmiddellijk weer en is niet meer bang van zijn bedreigingen. Ondertussen komt Lars ook te weten dat Cédric Van de Caveye de moordenaar van June is, waardoor hij Veronique moet steunen door haar extra tijd vrijaf te geven. Veronique moet Lars echter om een gunst vragen, want ze wil dat Alexandra Verhaegen hun advocate wordt. Lars gaat uiteindelijk akkoord, maar het lukt hen niet om Cédric vrij te krijgen. Hij wordt naar een jeugdinstelling gestuurd.

Terwijl Mathias en Peter op zoek zijn naar investeerders zodat ze de aandelen van Lars kunnen terugkopen, begint Veronique steeds meer sympathie voor Lars te krijgen, al probeert ze dat te verstoppen. Lars lijkt echter een serieuze boon voor Veronique te hebben en laat geen moment voorbij gaan om met haar te flirten. Het komt bijna tot een kus in de lift van Fashion en Veronique wil afstand houden. Tot Mathias hem uitnodigt om te komen eten.

Wanneer Paul Wils naar Fashion komt, wil Lars dat het volledige personeel zijn beste beentje voorzet. Hij laat Veronique het event organiseren, maar hij is niet tevreden met haar plannetjes om er een decadent feestje van te maken op een jacht. Lars besluit het veel soberder te houden en trapt hierdoor op haar tenen. Uiteindelijk is het event toch een groot succes en is Paul onder de indruk. Al maakte Lars bijna de fout om aan te pappen met de vrouw van Paul, maar Veronique kon hem hiervan behoeden. Voor Lars is dit nog eens het ultieme bewijs dat ze een topduo zijn. Paul verlengt het contract tussen Fashion en 9House en laat publiciteitfoto's maken met Lars en Veronique als 'hoofd van Fashion'.

Veronique en Lars vieren de verlenging van het contract van 9House en in een moment van opwinding, kussen ze met elkaar. Nadien leven Veronique en Lars op gespannen voet en probeert Veronique hem zo veel mogelijk te ontwijken. Tot haar groot ongenoegen maakt Lars zijn opwachting op het familiefeest van de Van den Bossches, dat doorgaat in een landhuis van Lars. Lars probeert Veronique te overtuigen om voor hem te kiezen, maar tot zijn ongenoegen scheept Veronique hem af en vraagt ze bovendien voor zijn neus Mathias ten huwelijk.

Veronique wil afstand nemen van Lars, maar Mathias maakt het haar niet gemakkelijk. Hij voelt zich onzeker nu hij met Veronique gaat trouwen en wil meer gaan sporten met Lars. Lars maakt het al snel tot een spelletje om het hart van Veronique te veroveren, terwijl Mathias het gevoel heeft dat Veronique al spijt heeft van haar huwelijksaanzoek.

Bij VDB Fashion maakt Amelie De Wulf haar opwachting, die haastig op zoek is naar Lars. Iedereen vraagt zich af wie deze mysterieuze vrouw is, maar Lars lijkt niet te staan springen om haar te zien. Het blijkt om zijn jongere zusje te gaan, die maar al te graag bij Lars over de vloer komt om geld te bedelen. Lars biecht aan Veronique op wie Amelie is, maar zij doet alsof het haar niet kan schelen. Lars viert nadien zijn verjaardag met Amelie en vertelt haar dat hij verliefd is op Veronique, maar dat zij voor iemand anders gekozen heeft. Amelie geeft hem de raad om Veronique te vergeten en zijn hoofd niet te laten hangen. Nadien vertrekt Amelie weer wanneer ze een nieuwe job gevonden heeft.

Wanneer Trudy, Louise en Jelle ontvoerd worden, moet de familie op zoek naar een grote som losgeld. Lars wil er zijn voor Veronique en probeert haar te steunen waardoor de twee hun discussies achter zich laten. Nadien geeft Lars ook een grote som geld om de drie Van den Bossches weer vrij te krijgen.

Bij VDB Fashion wordt er opnieuw naar het contract met 9House gekeken, omdat er opnieuw onderhandeld moet worden over de voorwaarden. Tot de grote verbazing van Lars en Veronique, maakt Simon zijn opwachting als de nieuwe rechterhand van Paul Wils. Hij zal de onderhandelingen met Fashion leiden, maar daar wil Veronique niets van weten. Achter de rug van Lars gaat ze op bezoek bij 2wear, een concurrent van 9House, maar wanneer Wils dit te weten komt, blaast hij de onderhandelingen volledig af. Lars is razend op Veronique en eist dat ze het probleem oplost. Wanneer ook de gesprekken met 2wear vastlopen, is Lars er zeker van dat dit het einde van Fashion betekent. Veronique wil het zo snel niet oplossen, maar trapt op de tenen van Lars door te suggereren dat zij beter terug CEO wordt. Lars besluit te vertrekken.

Dankzij de overtuigingskracht van Simon, wil Paul VDB Fashion nog een kans geven, maar hij wil alleen onderhandelen met zowel Veronique als Lars. Veronique moet haar trots inslikken en gaat bij Lars smeken om terug te komen. Lars wil echter niet luisteren naar Veronique en iedereen vreest dat dit het einde is van het bedrijf. Tot Lars toch zijn opwachting maakt en samen met Simon, Veronique en Paul komen ze tot een nieuw contract waar iedereen tevreden mee is. Het enige minpuntje is dat Paul wil dat Simon nu bij VDB Fashion komt werken, om ervoor te zorgen dat de collectie volledig voldoet aan de eisen van 9house.

Als tweede voorwaarde eist Paul dat Lars en Veronique met een volledig nieuwe collectie op de proppen komen. En die collectie moet binnen de week klaar zijn. Hanne kan dat nooit op haar eentje klaarkrijgen en krijgt dankzij Lars hulp van een studente. Bovendien legt ook Simon zijn steentje bij en geeft hij voldoende feedback over wat Paul juist wil voor 9house. Lars weet de tips van Simon te appreciëren. Veronique denkt daar duidelijk anders over. Zeker wanneer Paul niet meteen enthousiast is over de schetsen, maar uiteindelijk toch bijdraait.

Wanneer Lars en Veronique 's avonds laat nog willen vieren dat alle toch goed is afgelopen, beginnen de twee opnieuw met elkaar te kussen. Lars kan Veronique niet uit zijn hoofd zetten en lucht zijn hart bij Peter, al vertelt hij niet wie de mysterieuze vrouw is waar hij zo verliefd op is. Lars en Veronique nemen opnieuw afstand van elkaar en hij laat Veronique alleen met Paul en Simon onderhandelen over het idee om een mannenrok te ontwerpen, maar dat verloopt niet van een leien dakje en Lars is teleurgesteld in haar. Zeker omdat dankzij Simon Paul het idee volledig weggooit en het idee van Simon zelf wil laten uitwerken.

Binnenkort.

Trivia

  • Lars is geboren op 17 januari 1972. Anno 2017 is hij dus 45 jaar oud.
  • Met Kürt Rogiers wordt er opnieuw een bekend gezicht van de vroegere VTM-serie 'Wittekerke' in huis gehaald, want zowel Peter Bulckaen, Sandrine André, Werner De Smedt, Roel Vanderstukken, Cathérine Kools als Kürt Rogiers behoren in beide series tot de hoofdcast.
  • De intrede van Kürt "Lars" Rogiers werd al aangekondigd in april 2016. Hij beschreef zijn personage met de woorden speelvogel, womanizer en avonturier.
  • Oorspronkelijk werd Kürt gevraagd om een kleine rol te spelen in Familie, wat uiteindelijk toch veranderd is naar een hoofdrol in de serie.
  • Als iemand op de kantoordeur van Lars klopt, zegt hij steeds vervolgens 'Jawèèèèl'.
  • Op 6 december 2016, slechts 3 maanden na zijn debuut als Lars, vermeldt Kürt Rogiers in de media dat hij van VTM al zeker 3 jaar mag blijven meespelen in Familie.

Quotes

Lars en Simon discussiëren over Stans (on)schuld.
Simon: Stan heeft genoeg redenen om June vermoord te hebben.
Lars: Als ik daarvan uit moet gaan, heb ik straks geen personeel meer.

Bezittingen

In oktober 2016 wordt duidelijk dat Lars in een chique suite van een hotel woont. De suite bevat onder andere een stoombad, jacuzzi en fitnessruimte. Buiten de suite is hij ook nog in het bezit van meerdere buitenverblijven, waaronder een landhuis in Kalmthout, en een zeilboot.

Generiek

Galerij

Foto's