FANDOM

Vorige Relaties: Leen en Jake

Seizoen 20

Leen moest na haar studies kiezen voor een specialisatiejaar. Ze wilde ook deze stage gaan lopen in het Algemeen Ziekenhuis. Ze is echter te trots om Victor te vragen om haar stage te begeleiden en besluit haar studies verder te zetten in Amerika.

Seizoen 23

Leen vertrekt naar Amerika. Ze ontmoet daar Jake Humphrey en de twee beginnen een relatie. Niet veel later wordt Leen zwanger en wanneer ze dit aan Jake vertelt, laat hij niets meer van zich horen. Leen heeft het er moeilijk mee dat ze alleenstaande moeder zal worden en besluit terug te keren naar België. Ze bevalt van een zoontje: Arthur Van den Bossche. Op een dag krijgt Leen een mail van Jake. Hij wilt terug contact opnemen met haar om zijn zoontje te zien. Hij komt zelfs naar België. 

Jake stelt voor aan Leen om samen met Arthur met hem mee terug naar Amerika te gaan. Leen ziet dit echter niet zitten. Het liefst wilt ze dat Jake gewoon terug uit het leven va Arthur verdwijnt en terug naar Amerika vertrekt. Wanneer Leen alle voorstellen van Jake afslaat benadert hij Leen met een nieuw voorstel. Hij wilt het hoederecht over Arthur. Leen wilt niet dat Arthur samen met Jake naar Amerika vertrekt, maar ze is bang dat het tot een conflict met Jake zal komen. Dan hoort ze dat Jake's plannen helemaal veranderd zijn. Hij heeft besloten om het hard te spelen en de zaak komt voor de rechtbank.

Jake ontdekt dat Arthur een tijdje werd opgevangen door Xelios en hij is vastbesloten om deze zaak te winnen. Uiteindelijk krijgt Leen het hoederecht over Arthur. Jake wil echter bezoekrecht en samen komen ze tot een overeenkomst. Jake mag Arthur enkele keren per jaar bezoeken. Jake stelt voor om in België te komen wonen en opnieuw een relatie te starten met Leen om samen voor Arthur te zorgen. Leen twijfelt echter en heeft tijd nodig. Jake vertrekt dan maar terug naar Amerika.

Foto's