FANDOM

† Leon
Seizoenen 26 LeonSeizoen26
Eerste verschijning Aflevering 5946 - 3 mei 2017
Laatste verschijning Aflevering 5963 - 26 mei 2017
Gespeeld door Dries Notelteirs

Kinderen -
Ouders Birgit en onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Leon is een gastpersonage dat van 3 mei 2017 tot en met 26 mei 2017 vertolkt wordt door Dries Notelteirs.

Verhaallijnen

Louise doet er alles aan om Cédric op te beuren, maar bereikt het tegenovergestelde. Ze zoekt hulp bij Hans en heeft een openhartig gesprek met hem. Een nieuwe tiener komt aan in de jeugdinstelling: Leon. Cédric merkt meteen op dat Leon zich laat doen door Trevor en neemt het voor hem op. Sammy kan net op tijd voorkomen dat Trevor Cédric neersteekt. Nadien wordt duidelijk dat Trevor is overgeplaatst.

Cédric heeft nood aan doorgedreven steun van Hans nadat hij Sammy per ongeluk een gekneusde rib bezorgde bij het ontwaken uit een nachtmerrie. Samen met hem stelt Cédric een 'safety plan' op voor moeilijke periodes. Op aanraden van Louise probeert hij contact te zoeken met Leon. Veronique is blij wanneer ze eindelijk toestemming van haar zoon heeft gekregen om hem te gaan bezoeken. Cédrics advocaat laat weten dat Cédric enkele dagen verlof kan krijgen.

De laatste weken van mei worden Cédric en Leon beste vrienden. Zo gaan ze regelmatig samen basketten in de sportzaal van de jeugdinstelling waar beiden verblijven. Op een dag gebeurt er echter een vreselijk ongeluk bij het basketten waarbij Leon met zijn hoofd tegen de muur valt. Hij wordt meteen overgebracht naar het ziekenhuis. Hoewel Leon aanvankelijk slechts een hersenschudding bleek te hebben, krijgt Veronique een telefoontje met het nieuws dat er complicaties waren. Leon stierf op maandag 29 mei 2017 in het ziekenhuis.

Foto's