FANDOM

Vorige Relaties: Benny en Liesbeth

Liesbeth Pauwels en Benny Coppens leerden elkaar kennen in de middelbare school. Benny was toen de beste vriend van Hans Deschutter die ook een oogje had op Liesbeth. Liesbeth koos echter voor Benny maar hun relatie kwam al snel onder druk te staan wanneer ze op haar 17de zwanger wordt van hun dochter Stefanie Coppens. Zowel Liesbeth als Benny beseffen dat ze hun verantwoordelijkheid moeten nakomen. Het koppel bleef bij elkaar, ook al dacht de vader van Liesbeth niet dat het koppel dit zou overleven. Twee jaar later wordt Liesbeth opnieuw zwanger, deze keer van een zoon genaamd Arno Coppens. Liesbeth en Benny gaan inwonen bij Patrick Pauwels in Mechelen.

Stefanie en Arno zijn inmiddels jonge twintigers en Benny wil graag nog een derde kindje. Na lang aarzelen, stemt ook Liesbeth toe. Twee maanden later is Liesbeth opnieuw zwanger, maar tijdens de eerste weken treden er al complicaties op. Liesbeth moet het kindje laten weghalen en bovendien ook haar baarmoeder omdat de dokters een gezwel hebben ontdekt.

Na lang twijfelen en veel overleggen met Benny, Liesbeth gaat in Amerika studeren en Benny mist zijn vrouw al na dag 1. Liesbeth heeft in Amerika een affaire met haar leraar: Ben Kelly. Niet veel later begint Benny een korte affaire met Veronique Van den Bossche. Liesbeth komt terug uit Amerika en geeft toe dat ze een affaire heeft gehad. Benny geeft na lang aarzelen ook toe hij een affaire heeft gehad met Veronique. Veronique is zwanger van haar nacht met Benny. Benny blijft haar wel steunen. Zeker omdat Veronique haar kindje verloren is. Veronique en Benny blijven goede vrienden.

In het 25ste seizoen beslissen Benny en Liesbeth om hun affaires achter zich te laten en opnieuw te beginnen met hun leven samen. Benny vertrekt naar Los Angeles om daar met Liesbeth hun huwelijksgeloften te hernemen. Niet veel later geeft Liesbeth de opleiding bij FineVine op en keert ze definitief terug naar België. In 2016 zijn Benny en Liesbeth 24 jaar een koppel, m.a.w. ze zijn een koppel sinds 1992.

Na het mislukte adoptieproces loopt het mis tussen Liesbeth en Benny. Liesbeth komt opnieuw in contact met Ben en komt in verleiding om voor hem te kiezen. Ze wil Benny niet zomaar laten vallen, maar beseft dat hun huwelijk op is. De twee gaan uit elkaar en Liesbeth trekt een tijdje naar Nieuw-Zeeland waar Stefanie al enkele maanden verblijft. Enkele weken later laat Liesbeth Benny weten dat ze wil scheiden en naar Nederland zal verhuizen om haar gevoelens voor Ben een kans te geven.

Trivia

  • Acteurs Hilde De Baerdemaeker en Roel Vanderstukken speelden al eens een koppel in de telenovelle LouisLouise. 
  • De twee spraken elkaar amper aan met hun voornaam. Benny noemde Liesbeth altijd 'Lizzy' terwijl zij altijd 'Bereke' gebruikte.
  • Liesbeth en Benny moesten uit elkaar toen actrice Hilde De Baerdemaeker besloot om met Familie te stoppen.

Galerij

Foto's