Fandom

Familie Wiki

Lobke Corneel

2,825pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
† Lobke Corneel
Seizoenen 1617 Familieellen3
Eerste verschijning Aflevering 3377 - 4 september 2006
Laatste verschijning Aflevering 3776 - 16 februari 2008
Gespeeld door Ellen Schoeters

Kinderen -
Ouders Hubert Corneel en Frieda Corneel
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenTriviaLees Meer

Algemene Informatie

Lobke Corneel is een nevenpersonage dat van 4 september 2006 tot en met 16 februari 2008 vertolkt wordt door Ellen Schoeters

Familie en Liefdesleven

Lobke en Pierrot leren elkaar kennen in de QV, het stamcafé van de familie Van den Bossche. Lobke werkt er al een geruimte tijd en is goed bevriend geraakt met onder meer Maarten Van den Bossche en Leen Van den Bossche. Pierrot is net terug uit Afrika en vindt Lobke meteen een mooie verschijning. De twee beginnen een relatie tot Pierrot haar eenmalig bedriegt met Evy Hermans. Het koppel gaat uit elkaar. 

Enkele maanden later wordt haar medestudent Daan De Wit verliefd op haar. Hij brengt Lobke meteen op het slechte pad, maar ze wil geen relatie met hem. Dankzij Daan belandt Lobke zelfs in het ziekenhuis na een overdosis drugs. Ze wil niets met hem te maken hebben, maar Daan laat zich niet zo snel afschepen. Wanneer Lobke op een dag vermoord wordt teruggevonden, is Pierrot de eerste verdachte, maar het was uiteindelijk Daan die de dader was.

Verhaallijnen

Familie3507
Familie3642

Lobke werkt in de QV, het café van Elke Baertsoen. Op deze manier maakt Lobke kennis met Pierrot Van den Bossche en zijn vriendengroep. Lobke studeert Filosofie en zit in haar laatste jaar. Ze wordt een goede vriendin van Leen Van den Bossche en later ook van Evy Hermans. Het wordt al snel duidelijk dat Pierrot een oogje heeft op Lobke, en het is wederzijds. De twee worden verliefd en beginnen een relatie. Ze moet Pierrot al meteen door een moeilijke periode helpen dankzij het drankprobleem van zijn moeder Rita Van den Bossche.

Wanneer er een serieverkachter lijkt rond te lopen in Mechelen, worden er al snel enkele slachtoffers gemaakt. Ook Shirley Van Kets en Zoë Tack de Rixart de Waremme behoren tot de slachtoffers. Nadien wordt ook Lobke aangevallen door de mysterieuze persoon. Later blijkt het om Kobe Dierckx te gaan, die een dubbele persoonlijkheid ontwikkelt heeft na de dood van zijn vader. Kobe wordt naar een instelling gebracht om te genezen van zijn ziekte.

Ondertussen wordt al snel duidelijk dat Lobke een even groot hart heeft als Pierrot. Samen met Pierrot en Leen begint Lobke zich in te zetten voor de opening van het buurthuis voor personen in nood. Ze krijgen hiervoor de hulp van Gaston Veugelen en Isabelle Solie. Lobke en Pierrot krijgen problemen binnen hun relatie omdat ze wil dat hij opnieuw contact zoekt met zijn moeder. Pierrot is hier niet voor te vinden, tot ze hem kan overtuigen om Rita te bezoeken in het café van Micheline Hoefkens. Het komt toch tot een verzoening en Rita is Lobke hier zeer dankbaar voor.

Familie3658
Familie3729
LobkeDood

Lobke is afgestudeerd en heeft haar diploma Filosofie. Ze heeft het echter zeer moeilijk met een job te vinden dus is ze genoodzaakt nog eventjes in de QV te blijven werken. Dit is immers niet zo simpel omdat Elke de QV verkocht heeft aan een enorme onbeschofte man die zijn handen niet kan thuis houden. Lobke kan het gedrag van haar nieuwe baas niet uitstaan en neemt ontslag. 

Later trekt Lobke samen met Pierrot, Evy en Leen in in het Studentenhuis. De relatie tussen haar en Pierrot loopt echter stuk wanneer hij haar bedriegt met Evy. Lobke is kapot van verdriet en wil Pierrot een tijdje niet meer zien. Lobke probeert de band met haar ouders terug aan te halen, maar bij haar thuis komt ze oog in oog met haar oom te staan, die haar jaren geleden aangerand heeft. Lobke wil dit liefst zo snel mogelijk weer vergeten. Ze begint meer op te trekken met foute vrienden waaronder Daan De Wit. Ze hebben verschillende wodkafeestjes met als een doel: met Lobke naar bed gaan. Dat probeert ze echter te mijden.

Daan voert Lobke zat en doet vloeibare drugs in haar drinken. Hij wil opnieuw proberen om met haar naar bed te gaan, maar dat loopt fout af. Lobke belandt met een vergiftiging in het ziekenhuis. Leen is ontzettend kwaad op haar. Pierrot is ondertussen nog steeds verliefd op haar en ze beginnen terug een relatie. Maar Lobke kan het niet vergeten wat er tussen Pierrot en Evy is gebeurd. Pierrot is razend en vliegt uit tegen haar.

Op een dag wordt Lobke dood teruggevonden in het Studentenhuis. Pierrot voelt zich bijzonder schuldig. Eerst wordt gedacht dat ze zelfmoord pleeg, maar uit de autopsie blijkt dat ze een overdosis van gamma-hydroxy-butaanzuur oftewel GHB heeft binnengekregen. Een drug, die oorspronkelijk in ziekenhuizen werd gebruikt, maar te gevaarlijk was. Pierrot wordt verdacht, maar na een lang onderzoek bleek hij er niets mee te maken hebben. Lobke werd vermoord door Daan.

Trivia

  • Ellen Schoeters vroeg zelf naar haar ontslag omdat ze een opleiding wou volgen in Los Angeles. De scenaristen wilden Lobke niet tijdelijk uit de reeks schrijven, waardoor ze vermoord werd. 
  • Tijdens het 23ste seizoen maakte actrice Ellen Schoeters opnieuw haar opwachting in de serie. Ze vertolkt echter niet meer Lobke maar een totaal nieuw personage: Carla Verbiest, de zus van mode-ontwerper Rudi Verbiest.

Lees Meer

  • Voor meer informatie over de relatie van Lobke en Pierrot, zie hier.
  • Voor meer informatie over de familie Corneel, zie hier.