FANDOM

Lode Saggaert
Seizoenen 161718 Lode
Eerste verschijning Oktober 2006
Laatste verschijning Aflevering 3942 - vrijdag 31 oktober 2008
Gespeeld door Dirk Van de Merlen

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieLiefdesleven en FamilieVerhaallijnen

Algemene informatie

Lode Saggaert is een nevenpersonage dat van oktober 2006 tot oktober 2008 vertolkt werd door Dirk Van de Merlen.

Liefdesleven en Familie

Lode was getrouwd en had één dochter, maar zijn huwelijk liep op de klippen en hij verloor ook het contact met zijn dochter. Uiteindelijk zoekt hij wel terug contact op met haar. 

Het was duidelijk dat Lode een boontje had voor Rita Van den Bossche, maar de liefde was niet wederzijds. Ook een afspraakje met Suzy Mariën draaide op niets uit. 

Verhaallijnen

Lode rudolf
Familie3506

Lode is een alleenstaande boekhouder en is al sinds jaar en dag stamgast in Den Hannekesnest, het café van Micheline Hoefkens. Hij valt op door zijn schuchtere karakter en zijn vele ruzies met de andere vaste stamgast Rudolf De Moor. In werkelijkheid zou hij hem echter geen seconde kunnen missen. Wanneer Rita Van den Bossche  in het café begint te werken, wordt Lode halsoverkop verliefd op haar. Rita is echter niet geïnteresseerd.

Familie3691

Op een dag steelt Lode geld uit de kassa van Micheline Hoefkens. Hij zit al maanden krap bij kas omdat hij alimentatie moet betalen aan zijn ex-vrouw. Wanneer Micheline ontdekt dat er geld verdwenen is, geeft ze Rita de schuld. Rita is razend omdat Micheline meteen de schuld bij haar legt, en ze vertrekt. Vooral omdat Rita er zeker van is dat Lode het geld gestolen heeft.

Rita gaat aan de slag in het café van Dimitri Roels en ook Lode en Rudolf volgen haar en maken van dit café hun nieuwe thuisbasis. Rita wil aanvankelijk Lode niet meer zien, maar ze kan hem uiteindelijk vergeven. 

Na de scheiding met zijn vrouw heeft Lode geen contact meer gehad met zijn dochter. Met de hulp van Mieke Van den Bossche kan hij zijn dochter weerzien. Later ontmoet Lode Suzy Mariën en gaan ze zelfs samen iets eten, maar Suzy is niet geïnteresseerd in en relatie omdat ze juist een breuk achter de rug heeft. De weken nadien begint Lode ook een vriendschap met Veerle Suys

Lode en Rudolf De Moor komen te weten dat Veerle Suys volledig verlamd is en in het ziekenhuis verblijft. Ze besluiten haar op te zoeken, en Veerle fleurt helemaal op dankzij de gekke toeren van de twee vrienden. Het duo werkt ook mee aan de recordpoging frieten bakken die Bjorn Impens ten voordele van Veerle organiseert. Nadien verdwijnen ze uit beeld.