FANDOM

Lore Lauwens
Seizoenen 18 S18-lore-portret
Eerste verschijning Aflevering 3928 - 15 oktober 2008
Laatste verschijning Aflevering 3929 - 16 oktober 2008
Gespeeld door Liesbeth De Wolf

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages

Lore Lauwens is enige tijd de vriendin van Pim Mariën. Wanneer zijn tante en voogd Suzy Mariën echter verneemt dat Lore een drugsprobleem heeft, verzet ze zich hevig tegen de relatie. Pim loopt daarop weg van huis en duikt samen met Lore onder. De politie komt hen maar moeilijk op het spoor en Suzy opent een eigen zoektocht via het internet. Daar wordt ze benadert door een vrouw die geld vraagt in ruil voor tips. Suzy stemt hiermee in en geeft geld aan de jongedame, die zegt een vriendin van het koppel te zijn. Uiteindelijk blijkt het om niemand minder dan Lore zelf te gaan. Pim gelooft aanvankelijk dit bedrog niet, maar wordt uiteindelijk met zijn neus op de feiten gedrukt en wil niets meer met Lore te maken hebben.

Trivia

  • Hoewel Lore en Pim Mariën geboren en getogen zijn in Limburg, hebben ze helemaal geen Limburgse tongval.
  • Lore komt tijdens de eerste maanden van seizoen 18 vaak ter sprake, maar komt slechts in twee afleveringen in beeld.
  • In het 19de en 20ste seizoen komt Liesbeth De Wolf in beeld als Helen, een vriendin van Hanne Van den Bossche.